Panasonic-werknemers in Filipijnen verlichten van elektriciteit verstoken dorp met zonne-energielampen

Family gathering around the solar lantern with a handmade shade (Photo: Business Wire)

LUZON ISLAND, Philippines--()--Panasonic Corporation legt zich toe op zijn 100 Thousand Solar Lanterns Project. In het kader van dit project wil Panasonic in 2018, als het bedrijf 100 jaar oud is, 100 duizend lampen op zonne-energie hebben gedoneerd aan gebieden zonder elektriciteit.

In het afgelopen boekjaar zond Panasonic in totaal 2.392 naar de Filipijnen. Voor dit jaar zijn evenveel donaties gepland. Vijf vrijwilligers van Panasonic Manufacturing Philippines Corporation (PMPC) bezochten op 5 september inwoners van het dorp Magata, gelegen in de provincie Rizal op het eiland Luzon. Ze schonken het van het elektriciteitsnet afgelegen dorp hun zonne-energielampen.

Panasonic Corporation
Global Communications Department