SMK Electronics onthult de nieuwe afstandsbedieningen ‘Evolution’ en ‘Voice Navigator’ tijdens de IBC2015

AMSTERDAM--()--SMK Electronics (Europe) Ltd., een divisie van SMK Corporation, een van 's werelds toonaangevende fabrikanten van OEM-afstandsbedieningen, kondigde vandaag aan dat het deze week tijdens de IBC2015 conferentie en tentoonstelling twee nieuwe series van de geavanceerde OEM-afstandsbedieningen zal onthullen. De producten ‘Evolution’ en ‘Voice Navigator’ bieden dienstverleners ultramoderne oplossingen met behulp van de nieuwste interface, communicaties en ergonomische ontwikkelingen. Kom ook naar de actieve demonstratie van de afstandsbedieningen ‘Evolution’ en ‘Voice Navigator’ tijdens de IBC2015 (RAI Amsterdam, van 10 tot 15 september, in hal 1.A46).

“Omdat digitale tv-diensten steeds geavanceerder worden, moet de toegang voor de abonnementhouder via de set-top box afstandsbediening een soortgelijke evolutie doormaken,” aldus Patrick Delanoeije, Vice President van SMK Electronics (Europe) Ltd. “SMK’s nieuwe ‘Evolution’ en ‘Voice Navigator’-producten bieden dienstverleners een breed scala aan oplossingen voor afstandsbedieningen die de meest recente gebruikersinterface (user interface, UI)-technologieën ondersteunen--ergonomisch geavanceerde afstandsbedieningen die kostenefficiënt en klantgericht zijn.”

SMK’s nieuwe ‘Evolution’-serie met hoogwaardige afstandsbedieningen omvat een model met volledige functionaliteit met tot 47 toetsen, tezamen met een kleinere versie met 9-16 toetsen voor toepassingen voor OTT en streaming. Beide producten ondersteunen draadloze communicatie door middel van infrarood, Bluetooth® LE, RF, Zigbee® RF4CE en Wi-Fi Direct®. Bovendien ondersteunt SMK’s nieuwe ‘Voice Navigator’, een gestroomlijnde afstandsbediening die speciaal ontwikkeld is voor OTT-, consumenten- en streamingtoepassingen, tot wel 20 toetsen waarbij het gebruikmaakt van een Voice-Over-RF-user command interface, ondersteund door Bluetooth®-communicatie met laag energieverbruik.

Over SMK Electronics

SMK Electronics (Europe) Ltd. is een divisie van SMK Corporation, een wereldleider op het gebied van ontwerp, ontwikkeling en fabricage van OEM-afstandsbedieningen, met een wereldwijde productie van meer dan 70 miljoen artikelen per jaar. Met lokale Research & Development in het Verenigd Koninkrijk, een fabriek in Hongarije en in coördinatie met de wereldwijde R&D-centra en fabrieken, bevindt SMK Electronics (Europe) Ltd. zich in de ideale positie om de markt voor betaal-tv oplossingen voor IR/RF-afstandsbedieningen te leveren die rich media, interactieve inhoud en geavanceerde televisie-functies ondersteunen. Ga voor meer informatie naar www.smkeurope.com.

Bluetooth® is een handelsmerk van Bluetooth SIG, Inc. ZigBee is een gedeponeerd handelsmerk van de ZigBee Alliance. Wi-Fi Direct® is een gedeponeerd handelsmerk van Wi-Fi Alliance. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

SMK Electronics
Keith M. Roberts