Projectoren van Panasonic ingezet voor ‘s werelds grootste projectie op water

16 Panasonic projectors (brightness: 20,000 lumens) used for one of the world's largest Water Screen Projections at Fountains of Bellagio in Las Vegas (Photo: Business Wire)

LAS VEGAS--()--Panasonic Corporation heeft een van ‘s werelds grootste projecties op een ‘scherm’ van water verwezenlijkt. Het bedrijf projecteerde beelden van een Kabuki-opvoering op de fonteinen van het Bellagio Hotel in Las Vegas, die een breedte van driehonderd meter hebben een maximumhoogte van achttien meter bereikten. De vertoning werd geproduceerd door Shochiku Co, Ltd en draagt de titel Panasonic Presents Kabuki Spectacle at Fountains of Bellagio: Koi-Tsukami (gevecht met een karper). Voor het evenement waren zestien PT-DZ21K-projectoren van Panasonic, met een helderheid van twintigduizend lumen, nodig voor de recordprojectie.

Naast Panasonic en Shochiku leverde teamLab, internationaal vermaard om zijn digitale kunst, een grote bijdrage aan de projectie. Dankzij de voorstelling maakte het publiek in Las Vegas kennis met een meer dan vierhonderd jaar oude kunstvorm uit Japan.

Panasonic Corporation
Global Communications Department