# Vadconext, de internationale handelsbeurs over de aangesloten handel heeft nu een nieuwe naam: # Conext

20, 21 EN 22 OKTOBER, 2015 - LILLE

LILLE, Frankrijk--()--Nog sterker verbonden dan ooit, # conext – het handelsbeursevenement bij uitstek voor de meest recente vernieuwingen en visionaire projecten in de detailhandel – bereidt zich voor op de ontvangst van ongeveer 10.000 bezoekers voor een 3-daagse show waarbij alledaagse en toekomstige onderwerpen van de detailhandel worden behandeld. In een perfecte voorstelling van de zogenaamde "French Tech" brengt het programma van dit jaar een aantal exclusieve events, waaronder Innovation Space, uniek in Europa; een International Village waar meer dan 100 internationale experts hun visie ten aanzien van de aangesloten handel zullen presenteren; de # conext Retail Tour voor digitale point-of-sale-oplossingen; meer dan 100 conferenties en debatten…

"# conext is de perfecte belichaming van een handelsbijeenkomst waar onderwerpen worden behandeld met betrekking tot de detailhandel, digitale technologieën en vernieuwing. Ook is het een praktisch hands-on en zakenevenement. Bezoekers kunnen concrete oplossingen uitproberen op het gebied van gegevens, de detailhandel, logistiek en klantenbetrekkingen, waarbij zij nieuwe toepassingen en uitvoeringen kunnen ontdekken, en hun zakelijke mogelijkheden tot het uiterste kunnen benutten!"

Didier Farge, president, # conext.

EEN RUIMTE VOOR VERNIEUWING UNIEK IN EUROPA,
VOOR STARTERS, KMO EN GROOTHANDELAARS

De Innovation Space heeft een oppervlakte van meer dan 600 m², en is verdeeld in verschillende onderdelen waaronder:

• The Connected Innovation Village, gehost door Pôle Ubiquitaire – EuraTechnologies, een etalage voor ongeveer 20 innovatieve starters georganiseerd rond 4 thema's (intelligent winkelen, sociaal winkelen, digitaal winkelen en een vernieuwend lab met de CITC).
  • New Shopping Experience 6.0, voor het uitproberen en ervaren van nieuwe praktijken en gebruiken in de detailhandel, met opkomende benaderingen om klanten te trekken. 11 projecten geselecteerd door PICOM (cluster competentievermogen in de detailhandel) en ontwikkeld door 11 innovatieve KMO's in samenwerking met 10 belangrijke kleinhandelaars (Bricomarché, ïdgroup, Décathlon, Eram, Leroy Merlin, Poivre Rouge, Intermarché, Monsieur Bricolage, Corio, xx) en 2 onderzoekslaboratoria.
  • National French Tech, met een selectie van starters uit heel Frankrijk.

DE # CONEXT RETAIL TOUR, EEN VITRINE MET DE MEEST RECENTE NIEUWTJES VOOR DE DETAILHANDELAAR
IN HET DOMEIN VAN POINT-OF-SALE-DIGITALISERING.

De regio van Nord-Pas de Calais is de wieg van een aantal toonaangevende kleinhandelaars en is een ideale plek die dient als laboratorium voor nieuwe aangesloten handelsoplossingen. Voortbouwend op het succes van de eerste editie van het evenement – waar bedrijven zoals Auchan, Kiabi, Pizza Paï en Furet du Nord hun visie van aangesloten handel en de nieuwste snufjes van digitale point-of-sale-technologie presenteerden –, zal # conext, in partnerschap met Phoceis, de tweede # Conext Retail Tour hosten op dinsdag 20 oktober.

EEN PROGRAMMA VAN HOOGWAARDIGE CONFERENTIES
MET DE BIJDRAGEN VAN BELANGRIJKE HOOGSTAANDE SPREKERS

Nieuw in 2015: om de drie dagen zal de tentoonstelling openen met een plenaire keynote-sessie van prominente sprekers en experts over thema's gerelateerd aan klantenervaring, gegevens en veiligheid, met bijdragen van belangrijke spelers in de sector.
Dit jaar staan ook op de agenda: meer dan 100 conferenties, debatten, seminaries en workshops over onderwerpen als gegevens, de kleinhandel, logistiek en klantenrelaties, de 4 hoofdthema's van de handelsshow.

HOOGTEPUNTEN VAN # CONEXT

• Openingskeynote-sessies