Bank of America rapporteert winst van 3,4 miljard dollar, 0,27 dollar per verwaterd aandeel

CHARLOTTE, N.C.--()--Bank of America Corporation heeft vandaag een nettowinst van 3,4 miljard dollar in het eerste kwartaal van 2015 gerapporteerd, wat neerkomt op 0,27 per verwaterd aandeel. In dezelfde periode van vorig jaar leed de bank nog een verlies van 276 miljoen dollar, of 0,05 dollar per aandeel.

Inclusief rentelasten daalde de omzet ten opzichte van het eerste kwartaal van 2014 met 1,3 miljard dollar tot 21,4 miljard dollar. Circa 1 miljard van deze omzetdaling heeft te maken met een vermindering van 757 miljoen dollar in equity-investeringen, omdat in het vorige jaar werd verdiend aan de verkoop van een deel van een equity-investering. Daarnaast houdt 211 miljoen dollar verband met de veranderingen binnen het obligatieportfolio van het bedrijf, dat lijdt onder de lagere rente op de lange termijn.

Investors May Contact:
Lee McEntire, Bank of America, 1.980.388.6780