Groeiend bewijs ondersteunt PICO-therapie voor wondverzorging met negatieve druk tegen complicaties na incisie (Photo: Business Wire)

LONDEN--()--Het mondiale bedrijf in medische technologie Smith & Nephew kondigt aan dat de International Negative Pressure Wound Therapy (NPWT) Expert Meeting is afgelopen. Driehonderd internationale experts kwamen op 20 en 21 maart samen in Berlijn. Op de vergadering bespraken 35 sprekers uit elf landen de problemen met complicaties in de operatiezaal. Ze onthulden daarbij nieuwe klinische gegevens over het product PICO van Smith & Nephew. PICO is een uniek, cilinderloos systeem voor wondverzorging met negatieve druk dat het aantal complicaties met gedichte incisies bij patiƫnten met verhoogd risico verlaagt. Bewijzen ten faveure van PICO nemen in aantal toe in verscheidene chirurgische velden, waaronder de orthopedie, thoraxchirurgie en plastische chirurgie. Gedurende de bijeenkomst kwamen gegevens uit veertien studies naar PICO aan bod, waaronder zeven gerandomiseerde en gecontroleerde proeven in verschillende subcategorieƫn.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Smith & Nephew
Rachel Cunningham