ZTE wint GTI Excellence Award met MIMO-systeem

Mobile World Congress 2015

SHENZHEN, China--()--ZTE Corporation, een grote internationale telecomprovider en aanbieder van mobiel internet voor particulier en zakelijk gebruik, heeft de GTI-prijs voor excellentie gewonnen. Daarmee krijgt het bedrijf erkenning voor zijn innovatieve pre5G-systeem voor massieve meervoudige input en meervoudige output (MIMO).

In november 2014 voltooide ZTE in samenwerking China Mobile met succes pre-commerciƫle tests met 's werelds eerste massieve 3D-MIMO-bassistations voor pre5G. De tests steunden op ZTE's nieuwste massieve en driedimensionale MIMO-basisstations met 64 poorten en 128 antennes.

3D/Massive MIMO is een essentieel onderdeel van 5G-technologie. Systemen met meerdere antennes verbeteren de draadloze spectrumefficiƫntie aanzienlijk. Dit vergroot de dekking en systeemcapaciteit van het netwerk en helpt operators het gebruik van bestaande vestigingen en spectrumhulpbronnen te maximaliseren.

ZTE Corporation
Margrete Ma, +86 755 26775207