Adviescomité FDA beveelt goedkeuring Avedro's oogheelkundige riboflavineoplossing met UVA-bestraling voor collageencrosslinking tegen keratoconus en hoornvliesectasia aan

WALTHAM, Mass.--()--Avedro, een in Boston gevestigd bedrijf in oogheelkundige farmacie en medische apparatuur, heeft vandaag bekendgemaakt dat het comité voor dermatologische en oogheelkundige geneesmiddelen van de Amerikaanse Food and Drug Administration en het panel voor oogheelkundige apparaten van het Adviescomité voor medische apparatuur hebben gestemd voor de goedkeuring van Avedro's nieuwe medicijntoepassingen met riboflavine en UVA-bestraling bij collageen-crosslinking van het hoornvlies. Deze therapie is bedoeld voor de behandeling van de onderliggende aandoeningen van keratoconus of verwijding van het hoornvlies na refractiechirurgie. In het panel stemden tien mensen voor goedkeuring van de therapie tegen keratoconus, vier mensen tegen en één persoon onthield zich van een stem. Bij de stemming over goedkeuring van de behandeling van hoornvliesverwijding na refractiechirurgie waren zes voor en vier tegen, vier onthoudingen en een persoon die niet stemde. De FDA is niet verplicht de aanbevelingen van het panel op te volgen, hoewel ze de aanbevelingen doorgaans in acht neemt bij de besluitvorming over goedkeuring van een product.

Avedro, Inc.
David Iannetta, 781-768-3400