Cubist: FDA keurt antibioticum ZERBAXA goed

LEXINGTON, Mass.--()--Cubist Pharmaceuticals, Inc. heeft vandaag bekendgemaakt dat de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) ZERBAXA (ceftolozane/tazobactam) heeft goedgekeurd voor de behandeling van volwassenen met gecompliceerde infecties aan het urinewegstelsel en gecompliceerde intra-abdominale infecties die Gramnegatieve bacteriën veroorzaken.

"Het is vandaag een belangrijke dag voor patiënten. We zijn verheugd dat we artsen in hun strijd tegen Gramnegatieve bacteriën kunnen wapenen met ZERBAXA, aangezien er weinig behandelopties bestaan", zei Robert J. Perez, bestuursvoorzitter van Cubist. "Fase 3-onderzoeken wijzen uit dat ZERBAXA effectief is tegen bepaalde resistente bacteriën bij gecompliceerde infecties aan het urinewegstelsel en gecompliceerde intra-abdominale infecties."

Cubist Pharmaceuticals, Inc.
INVESTORS: