Truffle Capital publiceert Truffle 100 Europe

PARIS--()--Truffle Capital, een belangrijke speler op de Europese markt voor durfkapitaal, heeft de negende editie van zijn Truffle 100 gepubliceerd. In deze lijst rangschikt het bedrijf in samenwerking met IDC en de Essec Business School de honderd grootste softwarebedrijven uit Europa. CXP Group voerde het onderzoek uit.

Enkele belangrijke bevindingen van de Truffle 100 Europe zijn:

- De omzet van de onderzochte bedrijven steeg in 2013 met 2,7 procent ten opzichte van 2012. In 2013 was de omzet 42,2 miljard euro. In 2012 bedroeg de omzet van de door Truffle onderzochte bedrijven 41,1 miljard euro en in 2011 37,2 miljard euro.

- Van vijftig bedrijven kwam de omzet in 2013 boven de 200 miljoen euro uit. In 2012 waren dat nog 42 bedrijven.

- In 2013 lag de winst tien procent hoger dan in 2012. De winst van alle onderzochte bedrijven groeide van 5,8 miljard euro tot 6,3 miljard euro.

ALIZE RP
Caroline Carmagnol