Westinghouse in exclusieve onderhandeling over Turkse kernreactor

ANKARA, Turkey--()--Westinghouse Electric Company, de Chinese State Nuclear Power Technology Corporation (SNPTC) en de Electricity Generation Company hebben vandaag bekendgemaakt dat ze exclusieve onderhandelingen voeren over de ontwikkeling en bouw van een kernreactor in Turkije. De reactor zal draaien op AP1000-technologie en krijgt vier centrales. Het project behelst de volledige levenscyclus, waaronder de exploitatie, onderhoud van de nucleaire brandstoffen, technisch onderhoud en ontmanteling.

"We zijn verheugd dat we uitbreiden naar Turkije en baanbrekende technologie en innovatieve beveiligingssystemen leveren", ze Danny Roderick, bestuursvoorzitter van Westinghouse. "We hebben er het volste vertrouwen in dat onze samenwerking met SNPTC en hun leiderschap in China van grote waarde zal zijn voor onze klanten in Turkije."

Westinghouse Europe, Middle East & Africa
Hans Korteweg
+32 (0)2 645-7162 (office)
+32 (0)479-75-13-60 (mobile)