Roku streamt nieuwe Sky Online-tv-box

SARATOGA, Californië & UNTERFOHRING, Duitsland--()--Roku Inc. en Sky Deutschland hebben vandaag bekendgemaakt dat de bedrijven een strategische overeenkomst hebben gesloten voor het gebruik van het Roku® streamingplatform voor de ontwikkeling van de Sky Online-tv-box. Vandaag bekendgemaakt: Sky Online is een splinternieuw, gemakkelijk en flexibel stand-alone online-tv-dienst om de geweldige content van Sky te kunnen ervaren, die beschikbaar is voor klanten zonder een traditioneel Sky-abonnement. Het zal de komende maanden beschikbaar komen via de Sky Online-tv-box, die ook toegang geeft tot de online videobibliotheek Snap. Sky Deutschland is de tweede internationale leverancier van betaal-tv die met Roku samenwerkt in het kader van het Roku Powered™-programma.

“Sky Deutschland is een zeer vooruitstrevend bedrijf dat internet omarmt om gebruikers een nieuw televisietijdperk te bieden,” aldus Steve Shannon, general manager van Content and Services bij Roku. “Het Roku Powered-programma biedt Sky Deutschland de mogelijkheid om gebruikers snel en kosteneffectief de nieuwe Sky Online-streamingdienst te leveren.”

“Roku is leidinggevend op het gebied van streaming-entertainment doordat zij een geweldige gebruikerservaring bieden via een zeer krachtig streamingplatform,” aldus Alice Mascia, vice president voor strategie bij Sky Deutschland. “De Sky Online-tv-box zal een gemakkelijke en flexibele manier bieden om de geweldige content van Snap en het nieuw geïntroduceerde Sky Online te streamen op elk tv-scherm met een HDMI-poort. Bovendien biedt het toegang tot nog meer apps via Roku’s streamingplatform.”

Het Roku Powered-programma stelt leveranciers van betaal-tv in staat om een vergunning te krijgen voor het Roku-streamingplatform en toegang te krijgen tot een simpele en intuïtieve gebruikersinterface, doorlopende software-updates, een brede keuze aan streamingentertainment en goedkope streamingplayers. Met het Roku Powered-platform kunnen serviceproviders van betaal-tv de time-to-market versnellen, hun bereik uitbreiden en klantverloop verminderen door klanten een innovatieve entertainmentervaring te bieden.

Over Roku Inc.

Roku is de ontwikkelaar van een populair streamingplatform voor de levering van entertainment aan de tv. Roku streamingplayers en de Roku Streaming Stick™ zijn gemaakt door Roku en worden verkocht via grote retailers in de VS, Canada, het VK en Ierland. Roku verleent vergunning aan tv-fabrikanten voor het gebruik van hun besturingssysteem om Roku-tv-modellen onder gezamenlijk merk te vervaardigen. In het kader van het Roku Powered-programma geeft Roku betaal-tv-leveranciers over de gehele wereld die internet willen gebruiken om entertainmentservices te bieden een vergunning voor hun streamingplatform via streamingplayers van een gezamenlijk merk. Roku werd opgericht door Anthony Wood, uitvinder van de DVR. Roku is een particuliere onderneming met hoofdvestiging in Saratoga, Californië, VS.

Roku is een geregistreerd handelsmerk en Roku Streaming Stick, Roku TV en Roku Powered zijn handelsmerken van Roku, Inc. in de VS en in andere landen.

Roku
Tricia Mifsud, 1-408-898-4452