MyHeritage har indgået partnerskab med EBSCO Information Services for at få MyHeritage ind på biblioteker og uddannelsesinstitutioner over hele verden

Førende slægtsforskningsnetværk lancerer en institutionel version af sin tjeneste og afslører eksklusivt partnerskab for at give enhver uddannelsesfaciliteter øjeblikkelig adgang til århundreders historie i milliarder af historiske dokumenter fra hele verden.

Loading media player...

Introducing the MyHeritage Library Edition(TM), the most comprehensive global genealogy resource for libraries and institutions, offering billions of historical documents from across the world with the convenience of remote access.

TEL AVIV, Israel & LEHI, Utah & IPSWITCH, Mass.--()--MyHeritage, det populære slægtshistoriske netværk, annoncerede i dag en betydelig udvidelse for det institutionelle uddannelsesmarked, med lanceringen af en dedikeret, højtydende slægtshistorisk service til institutioner og underskrivelsen af et strategisk partnerskab med EBSCO Information Services (EBSCO) for eksklusiv distribution.

Som den førende udbyder af online forskningsindhold til biblioteker og andre institutioner, bekræfter EBSCO partnerskabet med MyHeritage sin forpligtelse til at levere førsteklasses indhold til biblioteker til overkommelige priser.

EBSCO Senior Vice President for Product Management Michael Laddin, sagde: “MyHeritage bringer et enestående udbud til bordet af en stor indholdsrig database og innovative let-at-bruge teknologier med dokumenterede resultater i at støtte kunderne over hele kloden, og vi er meget begejstrede for dette partnerskab, og den værdi, det vil bringe til biblioteker og andre uddannelsesinstitutionscentre over hele verden.”

Den nye, state-of-the-art MyHeritage Library Edition™ giver folk mulighed for at opdage mere om deres slægtshistorie og det liv deres forfædre levede. Det er det første produkt, der servicere biblioteker, der tilbyder et “one-stop-shop” af globalt indhold, kraftfulde teknologier og remote adgang.

MyHeritage Library Edition™ giver adgang til en stor samling af amerikanske og internationale dokumenter online, med billeder af originale dokumenter til fremme af forskning og tilskyndelse til kritisk tænkning.

Vigtige højdepunkter inkludere:

Stort Globalt Indhold

Uddannelsesinstitutioner som installere MyHeritage Library Edition™ vil være i stand til at tilbyde deres brugere adgang til milliarder af historiske dokumenter, millioner af historiske fotografier og andre ressourcer i tusindvis af databaser, der spænder over de seneste 5 århundreder. Fås i 40 sprog, MyHeritage Library Edition™ er branchens mest flersproget familiehistorieske søgemaskine, nedbryder geografiske og sproglige barrierer i forskningen. Datalageret, en af de størst og mest internationalt mangfoldige af sin art, omfatter fødsel, død og ægteskabsoptegnelser fra 48 lande, de komplette amerikanske og britiske folketællinger, indvandring, militær- og gravstensoptegnelser og mere end 1,5 milliarder stamtræsprofiler. Databasen vokser med en gennemsnitlig hastighed af mere end 5 millioner registreringer hver dag.

Kraftfuld Teknologi

MyHeritage Library Edition™ bygger på MyHeritage’s store investeringer i innovation. Dens søgemaskine, der håndterer automatisk oversættelser, synonymer og stavevariationer af millioner af navne på flere sprog, er uden sidestykke. Dens unikke Record Detective™ teknologi tager forskning et skridt videre ved at anbefale yderligere optegnelser for hver opdaget optegnelse. Dette øger forskningen og hjælper brugerne med at finde en masse mere på kortere tid.

Fjernadgang

Biblioteksmedlemmer kan bruge MyHeritage Library Edition™ enten på deres lokale bibliotek eller komfortabelt i deres eget hjem ved hjælp af fjernadgang.

”Den nye institutionelle udgave af MyHeritage og vores partnerskab med EBSCO fremmer vores mission i at forvandle familiehistorie til en underholdende, tilgængelig og meget overkommelig aktivitet for millioner af familier i hele verden”, sagde MyHeritage grundlægger og CEO, Gilad Japhet. ”Nysgerrighed er en af de største menneskelige kvaliteter. Vores produkt gør det muligt for brugere i alle aldre at tilfredsstille deres nysgerrighed og nyde spændingen eller opdage deres familiehistorie ved at klikke på en knap”.

Om MyHeritage

MyHeritage er et familiehistorisk netværk der hjælper millioner af familier rundt om i verden med at opleve og dele deres herkomst online. Som teknologiførende tænker og innovatør, omdanner MyHeritage familiehistorie til en aktivitet, der er tilgængelig, spændende og nemmere end nogensinde før. MyHeritage tilfører sit globale fællesskab af brugere unikke sociale værktøjer, et kæmpe bibliotek af historisk indhold og en effektiv søgning og data matching teknologier. Tjenesten er tilgængelig på 40 sprog. For mere information besøg www.myheritage.com.

Om EBSCO Information Services

EBSCO Information Services (EBSCO) er den førende oplysnings tjenesteudbyder for biblioteker i hele verden med mere end 6.000 kunder i over 100 lande. EBSCO Discovery Service™ (EDS) giver hver institution et omfattende, enkelt søgefelt for hele sin samling, tilbyder uovertruffen relevant kvalitet og omfattende tilpasning. EBSCO er også den mest fremtrædende leverandør af online forskningsindhold til biblioteker, herunder hundredvis af forskningsdatabaser, historiske arkiver, medicinske henvisninger, og forretnings undervisningsværktøjer, og de betjener millioner af slutbrugere på tusindvis af institutioner. EBSCO er den førende leverandør af elektroniske tidsskrifter og bøger til biblioteker, med styring af abonnementer for mere end 360.000, herunder mere end 57.000 e-bøger. For mere information, besøg EBSCO hjemmeside på: www.ebsco.com. EBSCO Information Services er en division af EBSCO Industries Inc., en familieejet virksomhed siden 1944.

MyHeritage
Aaron Godfrey
Telefon: USA +1-347-542-7902, England +44-207-193-2049
Email: aaron@myheritage.com