Ascom lanseeraa uuden ratkaisun integroituun ja älykkääseen terveydenhuollon töiden hallintaan

Ascom Myco on uusi terveydenhuollon tarpeisiin suunniteltu älypuhelin. Se on tärkeä osa rajallisten resurssien ja korkeiden hoitovaatimusten yhtälön ratkaisua yhdessä Ascom Unite -viestintäalustan, hoitajakutsujärjestelmien ja kolmannen osapuolen sovellusten kanssa.

Loading media player...

Video in English Ascom Myco, developed for increased patient safety and satisfaction

GÖTEBORG, Ruotsi--()--Toimintakriittisten viestintäjärjestelmien maailmanlaajuinen kehittäjä Ascom Wireless Solutions tuo markkinoille nyt uraauurtavan Ascom Myco -mobiililaitteen. Siinä yhdistyvät älypuhelimen suorituskyky ja ominaisuudet, jotka on suunniteltu erityisesti terveydenhuollon olosuhteisiin, hoitajien kommunikointiin ja kliinisen työnkulun tehokkaaseen hallintaan.

Vakaa, luotettava ja kestävä

Ascom Mycossa on kaikki älypuhelimen perusominaisuudet, kuten kosketusnäyttö, 3G ja Wi-Fi, mutta se on lisäksi suunniteltu kestämään kolhuja, lattialle putoamista sekä hygienian ylläpitoon liittyvää kosteutta ja pölyä. Puhelimessa on pitkäkestoisen akun lisäksi nopea akunvaihto-ominaisuus, jonka ansiosta akun latautumista ei tarvitse odotella. Puhelimen koko ja paino on optimoitu, joten sitä on helppo käyttää yhdellä kädellä ja kantaa mukana pitkienkin työvuorojen ajan.

Monipuoliset viestintäominaisuudet tekevät Ascom Mycosta todella uraauurtavan tuotteen. Ascomin pitkä kokemus voice over WiFin saralla takaa ensiluokkaisen VoWiFi-suorituskyvyn. Viivakoodinlukija puolestaan mahdollistaa potilaiden ja lääkkeiden turvallisemman tunnistamisen nykyisten ja tulevien tekniikoiden avulla. Laitteessa on myös ainutlaatuinen ylänäyttö, joka vierittää viestejä ja osoittaa hälytyksen ensisijaisuuden värillisellä LED-merkkivalolla.

Integroitu ja älykäs töiden hallinta kätesi ulottuvilla

Ascom Unite -viestintäalusta kytkeytyy sairaalan tietojärjestelmiin, potilasvalvontalaitteisiin ja hoitajakutsujärjestelmiin. Sen käyttöliittymä on suunniteltu helppokäyttöiseksi ja potilaskeskeiseksi. Hoitajille voidaan määrätä potilas yksinkertaisella drag and drop -toiminnolla, jolloin he pääsevät käsiksi potilaan tietoihin ja laboratorioraportteihin omalla laitteellaan ja saavat automatisoituja viestejä ja hälytyksiä kyseisiltä potilailta.

Käyttöliittymän kautta hälytyksiä on helppo suodattaa, priorisoida, välittää ja siirtää muille, mikä vähentää hoitajiin kohdistuvaa kuormitusta. Laitteen avulla hoitaja näkee millainen hälytys on kyseessä, kuinka vakava se on ja miltä potilaalta se on tullut jopa silloin kun laite on rintataskussa, sillä kaikki tarvittavat tiedot näkyvät ylänäytössä.

Kehitetty varta vasten kliinistä työnkulkua ja terveydenhuollon ympäristöjä varten

Ascom Wireless Solutionsin toimitusjohtaja Claes Ödman kertoo: ”Ascom Mycon suunnitteluprosessin aikana visiomme oli antaa hoitajille mahdollisuus viettää enemmän aikaa potilaiden kanssa ja lisätä siten potilasturvallisuutta ja -tyytyväisyyttä. Vision toteuttamiseksi keskityimme kolmeen tärkeään osa-alueeseen: hälytysturtumuksen vähentämiseen, tiedon mobilisointiin ja kliinisen työnkulun parantamiseen. Olen ylpeä voidessani sanoa, että olemme edistyneet kaikilla kolmella osa-alueella. Olemme tehneet tiivistä yhteistyötä sairaaloiden kanssa, tarkkailleet hoitajia työvuorojen aikana ja soveltaneet käyttäjäkeskeisiä suunnittelumetodeja. Koko terveydenhuollon henkilöstö on otettu huomioon Ascom Mycon suunnittelussa. Ascom Mycon käytön kokonaiskustannukset jäävät pieniksi, sillä laite on suunniteltu kestämään terveydenhuollon vaativia olosuhteita. Se on joustava ja suunniteltu integroitumaan vaivattomasti sairaalan tai hoitolaitoksen IT-järjestelmään.”

Ensiluokkaista viestintää toimintakriittisen tiedon välittämiseen

Ascom Wireless Solutionsin maailmalaajuisen Mobility-tuotelinjan varapääjohtaja Stefan Brämberg toteaa: ”Ascom Myco on todella tarkoituksenmukainen älypuhelin, joka on suunniteltu terveydenhuollon tarpeisiin. Se tuo tiedon hoitohenkilökunnan saataville sinne, missä sitä eniten tarvitaan. Ascom Unite -viestintäalusta nitoo konseptin tiukasti yhteen luoden samalla tehokkaan ratkaisun toimintakriittiseen kommunikointiin. Hoitajat ovat terveydenhuollon sankareita ja ansaitsevat oman kumppaninsa auttamaan päivittäisessä työssä. Sen vuoksi nimesimme puhelimen Ascom Mycoksi, jossa Myco on lyhenne sanoista my companion.”

ABOUT ASCOM WIRELESS SOLUTIONS

Ascom Wireless Solutions (www.ascom.com/ws) is a leading provider of on-site wireless communications for key segments such as hospitals, elderly care, independent living, manufacturing industries, secure establishments, retail and hotels. More than 75,000 systems are installed at major companies all over the world. The company offers a broad range of voice and professional messaging solutions, creating value for customers by supporting and optimizing their Mission-Critical processes. The solutions are based on VoWiFi, IP-DECT, nurse call and paging technologies, smartly integrated into existing enterprise systems. The company has subsidiaries in 13 countries and 1,200 employees worldwide. Founded in 1955 and based in Göteborg, Sweden, Ascom Wireless Solutions is part of the Ascom Group, listed on the Swiss Stock Exchange.

Saat lisätietoja sivustosta www.ascommyco.com:
Ascom Wireless Solutions
Gunny Kron, +46 31 55 94 51
VP Global Marketing & Communications
gunny.kron@ascom.se
Karin Dunberg, +46 761 25 10 24
Marketing Communications
karin.dunberg@ascom.se

Release Summary

Ascom launches a new solution for integrated workflow intelligence in healthcare – the Ascom Myco smartphone. Ascom Myco is a new purpose-built smartphone for healthcare.

Saat lisätietoja sivustosta www.ascommyco.com:
Ascom Wireless Solutions
Gunny Kron, +46 31 55 94 51