Roku kondigt ‘Roku Powered’-programma aan

Dat laat serviceproviders toe om gebruik te maken van het internet om de waarde van aanbiedingen voor betaaltelevisie te verhogen

IBC2014

SARATOGA, Californië, VS en AMSTERDAM, NL--()--Roku Inc. kondigde vandaag de uitbreiding van zijn internationale aanwezigheid aan met de introductie van het Roku Powered™-programma. Roku is gericht op serviceproviders van buiten de VS die betaaltelevisie aanbieden en het maakt het vanaf nu mogelijk om licenties te nemen op de technologie die het platform voor streaming-tv aandrijft, om de gebruikers ervan toe te laten gebruik te maken van het internet om entertainment op maat aan te bieden aan hun klanten.

“Er was een ongelooflijke vraag vanwege aanbieders van betaaltelevisie naar een makkelijke manier om in te spelen op de toenemende interesse van gebruikers voor entertainment aangeboden via het internet,” zegt Steve Shannon, de General Manager of Content & Services bij Roku. “Onze software van wereldklasse, het kostenefficiënt ontwerp van onze hardware en een brede selectie van ‘content’, wat wordt aangeboden dus, maken van Roku de ideale strategische partner voor de aanbieders van betaaltelevisie om mee samen te werken om de ervaring van gebruikers naar een ander niveau te brengen en de weg naar succes in te slaan in deze snel veranderende wereld van video aangeboden via het internet.”

Het Roku Powered-programma maakt afstemming op maat mogelijk alsook integratie met de dienstverlening van betaaltelevise, om de gebruikerservaringen te optimaliseren, het verloop van klanten te reduceren en aan te zetten tot een hoger niveau van upgrades voor tv en breedband. Het Roku Powered-programma biedt de aanbieders van betaaltelevisie de toegang tot hardware die niet duur is, snelle software, een eenvoudige en intuïtieve user-interface en een brede selectie van content via streaming. Het Roku Powered-programma voorziet eveneens in de mogelijkheid tot permanente software-upgrades, zodat de klanten altijd de meest up-to-date en beste gebruikerservaring kunnen hebben. De softwareaanpassingen op maat omvatten het gebruik van het merk tijdens iedere fase van de gebruikerservaring, vaste thema’s voor de user-interface, ingebouwde promotionele mogelijkheden en controle over de content via streaming die beschikbaar is via het platform.

Roku was de eerste om deze aanpak uit te werken in een samenwerkingsverband met BSkyB (Sky). Als een gevolg van hun zakelijke relatie die werd opgebouwd in 2012, ontwikkelden Roku en Sky de ‘NOW TV Box’, die werd gelanceerd in juli 2013. Het was de eerste keer dat Roku een licentie toekende op zijn bekroonde streaming-platform, wat het voor Sky heeft mogelijk gemaakt om zijn marktleiderschap in de sector van over-the-top video te versterken door gebruik te maken van een kostenefficiënt ontwerp van de hardware gekoppeld aan een betrouwbaar softwareplatform.

Emma Lloyd, Directeur van ‘Corporate Business Development’ bij Sky, verklaart het als volgt: “De innovatieve aanpak voor het nemen van licenties die wij hebben ontwikkeld met Roku heeft onze tijd om op de markt te komen drastisch ingekort, wat ons heeft toegelaten om in te spelen op de groeiende vraag naar betaaltelevisie door op de markt te komen met een krachtige en hoogwaardige streaming-box. De ‘NOW TV Box’ is momenteel al een voorname component van ons marktleiderschap in de sector van over-the-top video, waarbij aan de klanten een alternatieve eenvoudige manier wordt aangeboden voor het bekijken van ‘content’ van Sky, waardoor de impact van onze distributie verder wordt vergroot.”

Steve Shannon zal spreker zijn op de IBC Leaders’ Summit in Amsterdam, op 11 sep. en hij zal dan ook beschikbaar zijn voor privé ontmoetingen en gesprekken met providers. Voor meer informatie, surf naar www.roku.com/rokupowered of neem contact op met het team, via rokupowered@roku.com.

Over Roku Inc.

Roku is de creator van een populair streaming-platform voor het aanbieden van entertainment via tv. De ‘Roku streaming players’ en de ‘Roku Streaming Stick’ worden gemaakt door Roku en worden verkocht via voorname wederverkopers en kleinhandelaars in de VS, Canada, het VK en Ierland. Roku biedt licenties aan op zijn besturingssysteem aan televisiefabrikanten om in samenwerkingsverband modellen van Roku-televisies aan te bieden, en het biedt licenties aan op zijn platform aan de aanbieders van betaaltelevise om in samenwerkingsverband ervaringsmogelijkheden voor streaming-tv te creëren. Roku is gesticht door Anthony Wood, de uitvinder van de digitale videorecorder. Roku is een onderneming in particuliere handen met hoofdzetel in Saratoga, in de staat Californië, in de VS.

Roku is een geregistreerd handelsmerk en Roku Powered is een handelsmerk van Roku, Inc. in de VS en in andere landen.

Context PR for Roku
Frank Smith, +44 (0) 1625 507208