Noorwegen nodigt buitenlandse langlaufers uit

OSLO--()--Het Nationaal Olympisch Comité van Noorwegen nodigt langlaufers uit andere landen uit om kennis te maken met de Noorse expertise in de sport. Dat maakte de sportorganisatie dinsdagavond bekend.

"We zijn trots op de prestaties van ons nationale langlaufteam. Met onze leidende positie hebben we ook verplichtingen jegens andere landen, waar langlaufen niet dezelfde status geniet als in Noorwegen", lichtte voorzitter van de Noorse Skifederatie Erik Røste de beslissing toe. "En we kunnen natuurlijk ook veel leren van onze internationale tegenstanders."

Langlaufen is in Noorwegen een bijzonder populaire sport. Veel van de bekendste Olympiërs uit het Scandinavische land behaalden hun successen op de dunne latten. Noorwegen is op dit moment het beste langlaufland en heeft het talent en de middelen om deze ontwikkeling door te zetten.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Norwegian Olympic and Paralympic Committee and Confederation of Sports
Magnus Sverdrup