ZTE onthult strategisch samenwerkingsverband met Intel voor de volgende generatie smartphones

Mobile World Congress 2013

HANNOVER, Duitsland--()--ZTE heeft vandaag bekendgemaakt dat het bedrijf een strategisch samenwerkingsverband met Intel is aangegaan, gericht op het nieuwe Intel® Atom™ Processor Z2580-platform dat onlangs werd aangekondigd tijdens het Mobile World Congress. Het platform zal aanzienlijke prestatieverbeteringen bieden voor de volgende generatie van ZTE-smartphones met Intel Inside®.

De samenwerking met Intel vormt een belangrijk onderdeel van de strategie van ZTE voor productontwikkeling, zowel wat betreft de tijd die nodig is om een nieuw product op de markt te brengen als het bieden van een geweldige toestelbeleving aan de klant. ZTE werkt momenteel met Intel aan de ontwikkeling van unieke smartphones op basis van de Intel Atom Z2580-processor. De dual-core processor van het platform met Intel® Hyper-Threading Technology biedt tweemaal zo hoge rekenprestaties en tot 3x zo hoog grafisch vermogen ten opzichte van de Intel® Atom™ Z2460-processor van de vorige generatie, waarbij het dezelfde ongeëvenaarde levensduur behoudt.

Dit nieuwste samenwerkingsverband bouwt voort op de jarenlange relatie tussen ZTE en Intel die al heeft geleid tot de succesvolle ZTE Grand X IN, de eerste smartphone van ZTE met Intel Inside. De ZTE Grand X IN was in 2012 een van de best verkochte smartphones in Oostenrijk. Het op Android*-gebaseerde apparaat is ook verkrijgbaar in Duitsland, Polen, Hongarije, Roemenië, Servië, Macedonië, Slowakije, Moldavië, Griekenland, Zweden en Noorwegen. Het toestel is binnenkort ook verkrijgbaar in Frankrijk.

“De Grand X IN was de eerste vlaggenschip smartphone van ZTE in Europa met Intel Inside. We hebben het met succes gelanceerd in diverse landen verspreid over Europa, in nauwe samenwerking met Intel. Hierdoor hebben we onze naamsbekendheid in deze belangrijke markten aanzienlijk verhoogd,” aldus dhr. Ao Wen, General Manager van Mobile Devices bij ZTE Europe. “We verheugen ons erop onze relatie met Intel voort te zetten en verder uit te breiden ter ondersteuning van de groei van ZTE op de markt voor high-performance smartphones. Intel is een van onze strategische partners bij de ontwikkeling van geavanceerde nieuwe mobiele technologieën.”

“Ons werk met ZTE heeft een belangrijke rol gespeeld bij de uitbreiding van ons portfolio van mobiele producten waarbij wij aantrekkelijke nieuwe designs met Intel Inside op de markt hebben gebracht. Het is geweldig samen met ZTE te werken aan de nieuwe familie van Intel Atom-processors voor smartphones en we zijn ervan overtuigd dat de consument de combinatie van hoge prestaties, lange levensduur van de batterij en hoge prijs-/kwaliteitsverhouding zal waarderen,” aldus Hendrik Unkel, directeur voor Marketing en Business Development bij Intel.

Intel en Atom zijn handelsmerken van Intel Corporation in de Verenigde Staten en in andere landen.

*Andere namen en merken zijn mogelijk het eigendom van anderen.

Over ZTE Mobile Devices

Volgens de wereldwijde analist van de bedrijfstak IDC is ZTE de nr. 4 fabrikant van mobiele telefoons ter wereld. ZTE produceert een volledige serie mobiele apparaten waaronder mobiele telefoons, tablets, mobiele breedbandmodems en hotspots, en een reeks terminals voor desktopintegratie.

ZTE werkt samen met meer dan 230 grote telefoonbedrijven en distributeurs in meer dan 160 landen in de hele wereld en heeft strategische partnerverbanden met 47 van de top 50 telefoonbedrijven in de wereld. In 2011 vroeg ZTE meer internationale octrooien aan dan enig ander bedrijf ter wereld.

ZTE heeft zich de afgelopen jaren geconcentreerd op de smartphonemarkt, en de serie Grand van ZTE, met onder meer de Grand S die op de CES 2013 debuteerde en de Grand Memo die op de MWC 2013 werd geïntroduceerd, benadrukt de overgang van ZTE naar een vlaggenschip fabrikant van smartphones van hoge kwaliteit en opent een nieuw tijdperk voor ZTE als belangrijk wereldwijd merk van mobiele telefoons.

ZTE Mobile Devices is onderdeel van ZTE, een internationaal bedrijf voor telecommunicatieapparatuur, netwerken en mobiele apparaten met hoofdkantoor in Shenzhen, China, met een totale omzet van meer dan $13,7 miljard in 2011 en meer dan 30.000 werknemers. ZTE wordt openbaar verhandeld aan de effectenbeurzen van Hongkong en Shenzhen. www.ztedevices.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Contactpersonen voor de media:
ZTE Corporation
Margrete Ma, +86 755 26775207
ma.gaili@zte.com.cn
AxiCom
Jamie Stevenson, +44 20 8392 4095
jamie.stevenson@axicom.com

Contactpersonen voor de media:
ZTE Corporation
Margrete Ma, +86 755 26775207