Fans van monopoly wereldwijd besluiten dat kat-speelfiguur een purr-fecte toevoeging aan klassiek spel zal zijn

Strijkijzer verliest zijn positie nadat fans het klassieke speelfiguur hebben afgewezen

Following a worldwide online fan vote, NBC's TODAY Show hosts, from left, Al Roker, Savannah Guthrie, Matt Lauer and Natalie Morales unveil the MONOPOLY game's newest addition - the cat token, Wednesday, Feb. 6, 2013, in New York. The cat replaces the iron token in the classic game. (Photo by Jason DeCrow/Invision for Hasbro/AP Images)

PAWTUCKET, R.I.--()--Het volgende MONOPOLY-speelfiguur naar ‘Pass GO!’ & collect $200 is… een kat! Na een maand van stemmen op Facebook, en een overweldigende respons van fans en organisaties uit 185 landen rond de wereld, is gekozen voor de kat, welke de nieuwste toevoeging aan het klassieke spel van Hasbro (NASDAQ: HAS) zal worden. De kat bracht het verder dan een speelgoedrobot, een gitaar, een helikopter en een diamanten ring in de MONOPOLY “Save Your Token”-campagne en ontving 31 procent van de stemmen van de fans.

Tijdens de stemming om te beslissen welke klassieke speelfiguren zouden worden ‘gered’ door de fans, was de Scottie-hond een duidelijke vroege favoriet die uiteindelijk uitkwam op 29 procent van de stemmen. Ondertussen voerden de aanhangers van het strijkijzer, de kruiwagen en de schoen krachtig campagne om hun favoriete speelfiguur te redden van een leven in de gevangenis en te verzekeren dat het in het spel zou blijven. Na een zeer spannende race liepen de fans niet echt warm voor het strijkijzer. Met slechts 8 procent van de stemmen kwam het iconische speelfiguur op achterstand te staan ten opzichte van de kruiwagen en de schoen, en zal het voorgoed uit het MONOPOLY-spel worden verwijderd. Ondanks dat het speelfiguur een integraal onderdeel van het leven was toen het werd toegevoegd aan het spel in de jaren 1930, is het strijkijzer uit de gratie geraakt bij de fans van vandaag de dag en zal het uit het spel worden gehaald.

Hasbro zal het strijkijzer onmiddellijk beginnen te vervangen door het nieuwe kat-speelfiguur op de MONOPOLY-productielijnen, zodat degenen die willen blijven spelen met het strijkijzer en de zeven andere klassieke speelfiguren een beperkte tijd hebben om de bestaande versie van het spel te bemachtigen. Het nieuwe MONOPOLY-spel met de kat komt midden tot eind 2013 op de winkelschappen te staan.

“We weten dat kattenliefhebbers over de hele wereld verheugd zullen zijn om het nieuwe kat-speelfiguur te verwelkomen in het MONOPOLY-spel,” aldus Eric Nyman, senior vice president en global brand leader van Hasbro Gaming. “Hoewel we een beetje verdrietig zijn om het strijkijzer te zien gaan, is de kat een fantastische keuze van de fans, en we twijfelen er niet aan dat het net zo iconisch zal worden als de oorspronkelijke speelfiguren.”

Hasbro hield de MONOPOLY “Save Your Token”-campagne op Facebook van 9 januari t/m 5 februari 2013. Fans kunnen Facebook.com/Monopoly bezoeken om afscheid te nemen van het strijkijzer en aanvullende inhoud van de MONOPOLY “Save Your Token”-campagne bekijken.

Over Hasbro

Hasbro, Inc. (NASDAQ: HAS) is een merkspellenbedrijf dat zich toelegt op het voldoen aan de fundamentele behoefte om te spelen voor kinderen en gezinnen door middel van creatieve expressie van het merkenportfolio van wereldklasse van het bedrijf, waaronder TRANSFORMERS, MONOPOLY, PLAY-DOH, MY LITTLE PONY, MAGIC: THE GATHERING, NERF, LITTLEST PET SHOP en G.I. JOE. Van speelgoed tot spelletjes en tv-programma's, films, digitale gaming en een uitgebreid licentieprogramma, Hasbro streeft ernaar om haar wereldwijde klanten altijd en overal te verrassen met innovatieve speel- en entertainmentervaringen in de meest diverse vormen en formaten. Voor meer informatie kunt u terecht op www.hasbro.com.

HASGP

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Hunter PR
Laura Trani, 212-679-6600 ext. 254