ReconRobotics maakt hoge internationale omzetcijfers bekend aan het eind van het jaar

The Throwbot XT micro-robot provides both audio and video reconnaissance to police and military personnel, worldwide. (Photo: ReconRobotics)

EDINA, Minnesota (VS)--()--ReconRobotics heeft vandaag bekend gemaakt dat het internationale hoofdkantoor in Lugano, Zwitserland het jaar heeft afgesloten met hoge verkoopcijfers van microrobotsystemen aan militaire en politiediensten in Noorwegen, Nederland, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland, Hongarije en Frankrijk, naast een niet nader gespecificeerd land in het Midden-Oosten.

“De verkoopcijfers van onze robots zijn in 2012 met meer dan 50% gestegen en het is ons internationale team dat het laatste kwartaal de weg heeft gewezen,” aldus Alan Bignall, president-directeur en CEO van ReconRobotics. “Militaire en antiterreureenheden wereldwijd zien dat ze met de unieke herkenningscapaciteiten van onze Throwbot XT groot tactisch voordeel hebben tijdens operaties met veel risico. Daardoor nemen de verkopen snel toe. We verwachten dat deze trend in 2013 doorzet.”

Bijna 4000 Recon Scout® en Throwbot® systemen zijn ingezet door het Amerikaanse leger en door internationaal bevriende landen, en door honderden ordehandhavingsdiensten wereldwijd. Operateurs maken gebruik van deze werpbare microrobotsystemen om de lay-out van afgesloten ruimten te verkennen, eventuele geïmproviseerde explosieven te ontdekken en de locatie van burgers of van vijandelijke eenheden te bepalen. De Throwbot XT weegt 544 g. Het kan in vijf seconden worden ingezet en tot 36 m ver worden geworpen.

Over ReconRobotics, Inc.

ReconRobotics is wereldleider in tactische microrobotsystemen. Dankzij het Throwbot XT ultralicht robotsysteem worden levens gespaard doordat het aan gevechtstroepen en ordehandhavers onmiddellijke kennis van de situatie biedt en een grotere schootsafstand. Door die capaciteiten wordt militair en ander personeel beschermd tegen verborgen dreigingen, kunnen planning en uitvoering van missies worden verbeterd en bijkomende schade worden geminimaliseerd. ReconRobotics is gevestigd in Edina, Minnesota, VS, en biedt zijn producten aan via een distributienetwerk in 33 landen. Het internationale hoofdkantoor van het bedrijf, RRI Global, bevindt zich in Lugano, Zwitserland.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

ReconRobotics, Inc.
Media Contact: