Xsolla slaat de handen ineen met Games for Change om gamedevelopers van de volgende generatie te helpen sociale verandering te stimuleren

Onderwijsinitiatieven tonen en innovatie vieren tijdens het 2024 Games for Change Festival, 27-28 juni in New York City

LOS ANGELES--()--Xsolla, een wereldwijd bedrijf dat zich bezighoudt met de verkoop van videogames, kondigt met trots aan dat het deelneemt aan het komende 2024 Games for Change Festival. Dit is het jaarlijkse evenement voor iedereen die geïnteresseerd is in de kracht van games en immersieve media om sociale impact te bevorderen. De samenwerking in het kader van Games for Change benadrukt de toewijding van Xsolla aan het stimuleren van innovatie en onderwijs binnen de gaminggemeenschap.

Het festival van dit jaar heeft als thema "De 2030 marker: een katalysator voor wereldwijde verandering", en benadrukt de transformerende kracht van gaming bij het aanpakken van wereldwijde duurzaamheidsdoelen. Xsolla speelt een belangrijke rol op het evenement met de presentatie van zijn baanbrekende onderwijsprogramma's. Het onthult de recente opening van de Xsolla Curine Academy in Kuala Lumpur en het legt de focus op de Xsolla Online Academy, samen met de toekomstvisie van Xsolla Global Academies wereldwijd om het leren en ontwikkelen op het gebied van gamecreatie te versnellen.

Berkley Egenes, Chief Marketing and Growth Officer bij Xsolla, zal op het festival spreken over deze impactvolle initiatieven om gelijke toegang tot de game-industrie te bieden. Berkley: "Bij Xsolla zetten we ons in om innovatie te stimuleren en de volgende generatie gameontwikkelaars te ondersteunen. Onze programma's, zoals de Xsolla Online Academy en de Xsolla Global Academy, zijn ontworpen om deelnemers te voorzien van de nodige tools en kennis om zich te kunnen ontwikkelen in de dynamische gamingindustrie - nu en in de toekomst."

Xsolla reikt de Most Innovative Award van de game-industrie uit tijdens de Games for Change Awards Ceremony, waarmee uitzonderlijke creativiteit en vooruitgang in gameontwikkeling wordt gevierd. Deze prijs maakt deel uit van de voortdurende inspanningen van Xsolla om uitmuntendheid in de gamingsector te ondersteunen en te bevorderen.

Susanna Pollack, voorzitter van Games for Change, gaf commentaar op de samenwerking: "We zijn verheugd over de samenwerking met Xsolla voor het 2024 Games for Change Festival. Hun inzet voor onderwijs en innovatie in de game-industrie sluit perfect aan bij onze doelstellingen. Samen willen we laten zien hoe games een krachtige kracht kunnen zijn voor sociaal welzijn en het milieu."

Het tweedaagse festival vindt plaats op 27 en 28 juni in New York City (The New School/Parson's School of Design) en brengt mensen van over de hele wereld samen om maatschappelijke betrokkenheid te stimuleren en sociale verandering teweeg te brengen door middel van games en immersieve technologieën. Meer informatie over de presentatie van Xsolla tijdens het Games for Change Festival en over de deelname aan het evenement of om het bij te wonen, vindt u hier.

Over Xsolla

Xsolla is een wereldwijd bedrijf voor de handel in videogames met een robuuste en krachtige set tools en services die speciaal voor de branche zijn ontworpen. Sinds de oprichting in 2005 heeft Xsolla duizenden game-ontwikkelaars en uitgevers van elke omvang geholpen bij het financieren, op de markt brengen, lanceren en genereren van inkomsten met hun games wereldwijd en op meerdere platforms. Als innovatieve leider op het gebied van game-commerce is het de missie van Xsolla om de inherente complexiteit van wereldwijde distributie, marketing en monetisatie op te lossen om onze partners te helpen meer geografische gebieden te bereiken, meer inkomsten te genereren en relaties met gamers over de hele wereld op te bouwen. Xsolla, met hoofdkantoor en vestiging in Los Angeles, Californië, met kantoren in Londen, Berlijn, Peking, Guangzhou, Seoul, Tokio, Kuala Lumpur, Raleigh en steden over de hele wereld, ondersteunt grote gametitels zoals Valve, Take-Two, KRAFTON, Nexters, NetEase, Playstudios, Playrix, miHoYo en meer.

Voor meer informatie en aanvullende details gaat u naar: xsolla.com

Over Games For Change

Sinds 2004 stelt Games For Change (G4C) gamemakers en vernieuwers in staat om echte veranderingen door te voeren - door games en meeslepende media te gebruiken om mensen te helpen leren, hun gemeenschap te verbeteren en de wereld een betere plek te maken. G4C werkt samen met technologie- en gamebedrijven, non-profitorganisaties, stichtingen en overheidsinstellingen om evenementen van wereldklasse, openbare arcades, ontwerpuitdagingen en jeugdprogramma's te organiseren. G4C ondersteunt een wereldwijde community van gameontwikkelaars die games gebruiken om echte uitdagingen aan te pakken, van humanitaire conflicten tot klimaatverandering en onderwijs.

Derrick Stembridge
Global Director of Public Relations, Xsolla