Flexjet breidt Europese aanwezigheid uit met levering eerste Embraer Praetor 600

• De investering van Flexjet in zijn Europese vloot voldoet aan de vraag van een Europese markt waar uitgekeken wordt naar een meer verfijnde ervaring in de privé luchtvaart
  • De Praetor 600 is uitsluitend via Flexjet beschikbaar voor aankoop in gedeelde eigendom
  • Het super-midsize vliegtuig gaat deel uitmaken van het Red Label programma van Flexjet

Loading media player...

Flexjet advances their European expansion with delivery of first Embraer Praetor 600 bolstering European-based fleet.

LONDEN--()--Flexjet Ltd., dat reizigers toegang biedt tot 's werelds meest luxueuze privéjetvloot, heeft de levering geaccepteerd van het eerste Praetor 600-vliegtuig in zijn Europese vloot, wat een belangrijke mijlpaal betekent in de uitbreiding van de mondiale activiteiten van het bedrijf. Flexjet is de enige leverancier voor gedeelde eigendom van de Praetor 600, onderdeel van een order van 1,4 miljard dollar voor Embraer Executive Jets, een divisie van Embraer S.A. (NYSE: ERJ; BM&FBOVESPA: EMBR3), die in oktober 2019 werd aangekondigd.

Europees algemeen directeur Marine Eugène leidt het team met als hoofdkantoor Flexjet House in de wijk Mayfair in het westelijke deel van Londen. Flexjet heeft een aantal faciliteiten geopend, waaronder een Europees Tactisch Controlecentrum in het Verenigd Koninkrijk voor logistieke vluchtcoördinatie, een vliegtuigonderhoudsfaciliteit in Milaan en Flexjet House, waar in een ‘experience center’ huidige en toekomstige eigenaren van gedeelde Flexjet-vliegtuigen gastvrij worden ontvangen.

“Flexjet heeft de tijd genomen om de basis te leggen voor een goede dienstverlening aan degenen die zich op de Europese markt voor gedeeld vliegtuigeigendom begeven,” aldus Eugène. “Nu we over de infrastructuur beschikken, breiden we onze vloot uit met onze nieuwe Praetor 600-vliegtuigen. De Praetor 600 gaat deel uitmaken van ons Red Label by Flexjet -aanbod en biedt Europese reizigers een unieke combinatie van innovatieve technologie, luxe en premium service. Ons doel is om eigenaren de mogelijkheid te geven om niet alleen in Noord-Amerika, maar in heel Europa, Afrika en het Midden-Oosten te reizen zonder de veiligheid en veiligheid van de Flexjet-familie te verlaten.”

Momenteel leveren in Europa slechts 110 vliegtuigen in gedeelde eigendom meer dan 800.000 vlieguren per jaar. In de VS daarentegen zijn er bijna 700 privé-vliegtuigen die jaarlijks 1,2 miljoen vlieguren maken. Flexjet wil met zijn groeiende aanwezigheid in Europa voldoen aan de behoeften van de Europese markt, die door bestaande vluchtaanbieders onvoldoende wordt bediend. Het aanbod zal gekenmerkt worden door de gepersonaliseerde serviceniveaus, consistentie en aandacht voor detail waar Flexjet bekend om staat.

De Praetor 600 gaat deel uitmaken van het premium programma 'Red Label by Flexjet'. Als enige in zijn soort biedt ‘Red Label by Flexjet’ vliegtuigbemanningen die zijn toegewezen aan één specifiek vliegtuig, aangepaste cabine-interieurs en de jongste vloot in de sector, aangevuld met vernieuwingen die zijn doorgevoerd in reactie op de COVID-19-pandemie.

Beschikken over de jongste vloot in de sector is slechts een van de manieren waarop Flexjet de industriebrede toezegging nakomt om zijn duurzaamheidsdoelstellingen voor 2050 te bereiken. Om dat doel te behalen heeft Flexjet Ltd. een standaard duurzaamheidsaanbod geïmplementeerd dat veel verder gaat dan CO2-neutraal. Alle vluchten van de eigenaren zullen volledig emissieneutraal zijn, zodat voor de uitstoot van koolstofdioxide (CO2) en andere vervuilende stoffen die geen koolstofdioxide bevatten, zoals waterdamp, aërosolsulfaat en stikstofoxiden, gecompenseerd wordt. Dit uitgebreide programma vereist een compensatie van nog eens 300 procent bovenop de standaard CO2-uitstoot, een echte innovatieve primeur in de sector.

Flexjet is de eerste klant die de Praetor 600 in gebruik neemt en zal het toestel toevoegen aan zijn bestaande Europese vloot van Embraer Legacy 500s en 600s. De super-midsize Praetor 600, aangekondigd door Embraer in 2018, heeft plaats voor negen passagiers plus een steward en biedt toonaangevende mogelijkheden die het toestel ideaal maken voor zowel zakelijk als recreatief gebruik. De uitzonderlijke prestaties op de korte afstand maken het mogelijk om op kleine luchthavens te vliegen – waaronder Londen City (EGLC) – wat de transittijd verkort, zowel naar bedrijven in de stadscentra als naar afgelegen vakantielocaties. De Praetor 600 is de verst vliegende super-midsize jet ter wereld en heeft een bereik van meer dan 4.000 mijl (ong. 6.500 km), waardoor met gemak zonder tussenstops van Parijs naar New York of van Londen naar Dubai gevlogen kan worden.

Bovendien is de Praetor 600 uitgerust met ongeëvenaarde hogesnelheid Wi-Fi-satellietconnectiviteit en - als eerste in de sector - een Upper Tech Panel touchscreen waarmee de passagier vluchtinformatie en bedieningselementen voor de cabine binnen handbereik heeft. In de cockpit is de Praetor 600 de eerste super-midsize jet met volledige fly-by-wire technologie, die verantwoordelijk is voor actieve vermindering van de turbulentie (Active Turbulence Reduction), zodat elke vlucht niet alleen zo soepel maar ook zo efficiënt mogelijk verloopt. Een van de onderscheidende kenmerken van de Praetor 600 zijn de vergrote winglets, ongeveer 1,8 meter hoog, die het vliegtuig zuiniger maken in het brandstofverbruik.

Het uitgebreide luchtkwaliteitsbeheersysteem kent de mogelijkheid om 100 procent frisse lucht door de cabine te verplaatsen. Met het extra HEPA-filter wordt de luchtkwaliteit verder verbetert door 99,97 procent van alle deeltjes, waaronder bacteriën, virussen en schimmels, uit de lucht te filteren. Daarnaast heeft de Praetor 600 een cabinehoogte van 5.800 voet wanneer het vliegtuig op een hoogte van 45.000 voet vliegt. Dit drukniveau, in combinatie met een hogere luchtvochtigheid, betekent dat reizigers zich minder vermoeid en actiever voelen tijdens de vlucht en frisser aankomen op hun bestemming.

“Uit het feit dat privéjetdiensten zich in de nasleep van de COVID-19-pandemie veel sneller herstellen dan de commerciële luchtvaart, blijkt duidelijk dat reizigers hun risico op blootstelling aan het coronavirus willen minimaliseren. Privéjets zijn een minder risicovolle manier om te vliegen in het COVID-19-tijdperk. Het perfecte moment dus om zowel de veelzijdige Praetor 600 als de Red Label Experience op de Europese markt uit te brengen,” aldus Flexjet Chief Executive Officer Michael Silvestro. “Met Marine Eugène aan het roer, kijken we uit naar de verdere groei en ontwikkeling van ons Europese aanbod.”

Michael Amalfitano, President & CEO van Embraer Executive Jets, voegde hieraan toe: “Flexjet is de eerste klant die het Praetor-vliegtuig in gebruik neemt en zet daarmee een samenwerkingsverband met Embraer voort dat al twee decennia duurt. We zijn blij dat Flexjet 's werelds meest technologisch geavanceerde super-midsize vliegtuig, de Praetor 600, introduceert op de Europese markt voor gedeeld eigendom en dat het in staat is om de markt voor zakelijk vliegen grondig te verstoren. We zijn ervan overtuigd dat Flexjet-passagiers hier in Europa zullen genieten van de ultieme vliegervaring, of het nu zakelijk is of privé.”

Flexjet blijft toonaangevend op het gebied van veiligheid en welzijn van zijn eigenaren. Flexjet was de eerste leverancier van privéjets die zijn cabines ontsmette met anti-microbiële behandelingen (MicroShield 360 in vliegtuigen in de VS en Bacoban® in vliegtuigen in de EU)). Elke Flexjet-cabine is ook uitgerust met de universele MedAire voorzorgsmaatregelenkit met hulpmiddelen om zowel passagiers als bemanning te beschermen tegen mogelijke blootstelling. Alle Flexjet-piloten en -bemanningsleden dragen mondkapjes en ondergaan eenmaal voor en eenmaal tijdens de vlucht een verplichte temperatuurcontrole. Bovendien leven alle bemanningsleden de door de WHO aanbevolen richtlijnen voor social distancing na, zowel op de grond als in de lucht.

Over Flexjet

Flexjet trad in 1995 voor het eerst toe tot de gedeelde jet-eigendomsmarkt en biedt gedeelde eigendom en leasing van jets. Het gedeelde jet-eigendomsprogramma van Flexjet is het eerste programma ter wereld dat bekroond werd met de Auditstandaard van de Air Charter Safety Foundation, is het eerste en enige bedrijf dat 21 FAA Diamond Awards for Excellence heeft ontvangen en daarnaast een ARG/US Platinum Safety Rating heeft en IS-BAO-compliant is op niveau 2. Flexjet's gedeelde eigendomprogramma biedt een exclusieve reeks zakenjets - enkele van de nieuwste toestellen in de gedeelde eigendomsector, met een gemiddelde leeftijd van ongeveer zes jaar. In 2015 introduceerde Flexjet het ‘Red Label by Flexjet’, met de jongste vloot in de sector, bemanningen die exclusief één vliegtuig bedienen en de LXi Cabin Collection of interiors. Tot op heden zijn er meer dan 40 verschillende interieurontwerpen te vinden binnen de vloot, waaronder de Embraer Phenom 300, Legacy 450 en Praetor 500, Bombardier Challenger 350, de Gulfstream G450, G500, G650 en G700 en de Aerion AS2 supersonische zakenjets. De Europese vloot van Flexjet omvat de Embraer Praetor 600, Legacy 500 en 600. Flexjet is lid van de Directional Aviation-ondernemingsgroep. Ga voor meer informatie over innovatieve programma's en flexibele aanbiedingen naar www.flexjet.com of volg ons op Twitter @Flexjet en Instagram @FlexjetLLC.

Nicholas Parmelee
The Hubbell Group, Inc.