APsystems lanceert Vier-Module 1200W AC QS1 Micro-omvormer

De eerste in zijn soort, de QS1 is ontworpen voor het bedienen van de hoog vermogen PV panelen van vandaag, biedt verbeterde mogelijkheden, vermindert installatietijd en –kosten aanzienlijk. (Photo: Business Wire)

ANAHEIM, Calif.--()--APsystems onthult de QS1, een vier-module, mono-fase micro-omvormer voor residentiële toepassingen op de Solar Power International beurs in Anaheim, USA. Een nieuw ontwerp van APsystems, de QS1 biedt 75% hogere installatiesnelheid, het hoogste piek uitgangsvermogen en tot 3x snellere data transmissiesnelheid dan PLC. Een breder MPPT voltage bereik zal resulteren in een hogere energie-opbrengst voor huiseigenaren.

De eerste in zijn soort, de QS1 is ontworpen voor het bedienen van de hoog vermogen PV panelen van vandaag tot 375W, met 300W AC uitvoer per kanaal, het hoogste van alle micro-omvormers. De unit vermindert tevens de installatietijd en -kosten aanzienlijk en vervangt de installatie van vier conventionele micro-omvormers per geïnstalleerde QS1, terwijl nog steeds vier onafhankelijke MPPT's aangeboden worden.

De QS1 maakt gebruik van een zelfde AC Trunk kabel als de dual-module YC600, die flexibele mix-en-match compatibiliteit op hetzelfde circuit mogelijk maakt, de mogelijkheden voor installatie ontwerp verbetert en de circuitcapaciteit maximaliseert. Beide micro-omvormers gebruiken ook dezelfde gateways; installateurs kunnen kiezen uit de ECU-R, voor normale residentiële installaties, of de ECU-C, ontworpen voor commerciele toepassingen of die toepassingen welke consumptie-monitoring en geavanceerde contact/relais kenmerken vereisen.

"Compatibiliteit met het al bestaande YC600 micro-omvormer systeem geeft de QS1 een ongeëvenaard voordeel", aldus APsystems CTO Dr. Yuhao Luo. "Het mixen van dual en quad micro-omvormers in hetzelfde systeem biedt ontwerpflexibiliteit, terwijl het een sterke voorraadbeperking en installatietijdwinst biedt, vergeleken met conventionele micro-omvormers.

De hedendaagse zonnesystemen vereisen een robuustere communicatiearchitectuur om aanzienlijk meer datapunten en software-updates op locatie te beheren. Een 2,4 GHz draadloos Zigbee-mesh-netwerk biedt een hogere datatransmissiesnelheid, tot drie keer sneller dan conventionele powerline-communicatie (PLC).

De QS1 bouwt voort op de succesvolle APsystems-lijn van multimodule-micro-omvormers, die lagere logistieke kosten, geïntegreerde communicatie- en verbindingsfuncties en een breder MPPT-spanningsbereik biedt voor een hogere energieopbrengst bij weinig zonlicht.

De nieuwe micro-omvormer zal te zien zijn op de stand van APsystems # 2838 op Solar Power International.

Over APsystems:

APsystems is in 2009 opgericht in Silicon Valley USA en is uitgegroeid tot drie wereldwijde bedrijfsunits met kantoren over de hele wereld, die klanten in meer dan 80 landen bedienen met zijn baanbrekende multi-module micro-omvormers, waaronder de YC600, de meest geavanceerde dual-module micro-omvormer ter wereld, en de YC1000, 's werelds best verkopende drie-fase micro-omvormer.

Tegenwoordig, met honderdduizenden geïnstalleerde units die meer dan 300 GWh aan schone, duurzame energie produceren, blijft APsystems leider in het steeds groter wordende solar MLPE-segment en een solide corporate performer, winstgevend elk van de afgelopen zes jaar. APsystems USA is gevestigd in Seattle, Washington; APsystems EMEA is gevestigd in Rotterdam, Nederland en Lyon, Frankrijk (handelskantoor); APsystems APAC is gevestigd in Jiaxing, China. APsystems heeft ook dochterondernemingen in Guadalajara, Mexico en Sidney, Australië.

Informatie over APsystems' Solar micro-omvormer producten kunt u vinden op emea.APsystems.com.

APsystems press contact
Maxime Boiron, +33 6 30 59 85 30
m.boiron@apsystems.com

Release Summary

APsystems unveils QS1, a four-module, single phase microinverter for residential applications at the Solar Power International trade show, Anaheim.

APsystems press contact
Maxime Boiron, +33 6 30 59 85 30