De Amazon Prime Video-app is nu in meer dan 100 landen beschikbaar op Apple TV

Gebruikers kunnen met ongekend gemak hun favoriete Prime Video's zoeken en afspelen, dankzij de integratie met de Apple TV-app, Siri Remote en universele zoekopdrachten

Prime Video op Apple TV arriveert precies op tijd voor de première van het tweede seizoen van The Grand Tour op 8 december

SEATTLE--()--(NASDAQ: AMZN) — Amazon heeft vandaag aangekondigd dat de Prime Video-app in meer dan 100 landen beschikbaar is op Apple TV 4K en eerdere generaties van Apple TV. Gebruikers met een Prime Video-lidmaatschap kunnen nu op nog meer manieren bekroonde en gerenommeerde Amazon Original-films, Prime Originals, blockbusters en tv-series uit Hollywood en meer dan 140 tv-zenders in Amerika en 95 tv-zenders in Engeland, Duitsland en Oostenrijk bekijken. Vanaf morgen kunnen kijkers de Champions League live volgen op Apple TV 4K en Apple TV. Ook alle titels in 4K High Dynamic Range (HDR) op Amazon zijn beschikbaar op Apple TV 4K. Kijkers met een Apple TV in geselecteerde landen kunnen content op Prime Video bijzonder eenvoudig vinden via de Apple TV-app, Siri Remote en universeel zoeken.

"We gaan niets uit de weg om onze klanten te verblijden en we zijn zeer verheugd dat ze nu Prime Video kunnen streamen op de Apple TV", aldus Mark Eamer, vicepresident van Prime Video. "De app komt precies op tijd voor het langverwachte nieuwe seizoen van The Grand Tour, dat start op 8 december. Kijkers met een Prime Video-lidmaatschap die de serie op de Apple TV 4K streamen, kunnen genieten van de superieure beeldkwaliteit van 4K HDR."

Over Prime Video

Amazon Video is een premium on demand entertainmentservice die leden de ruimste keuze aan content biedt en de beste manieren om de content te kijken. Prime Video biedt duizenden films en tv-series, waaronder populaire gelicentieerde content en gerenommeerde en bekroonde Prime Originals van Amazon Studios, zoals The Tick, de meestbekeken Prime Video-serie wereldwijd The Grand Tour van Jeremy Clarkson, Richard Hammond en James May, en bekroonde series zoals The Man in the High CastleTransparentMozart in the Jungle en meer. Al deze films en series kunnen onbeperkt worden gestreamd met een Amazon Prime-lidmaatschap. Prime Video is nu ook beschikbaar voor leden in meer dan 200 landen en regio's wereldwijd via www.primevideo.com.

Over Amazon

Amazon laat zich leiden door vier principes: een obsessie voor de klant in plaats van een focus op concurrenten, een passie voor innovatie, toewijding aan operationele uitmuntendheid en langetermijndenken. Klantbeoordelingen, winkelen met 1 klik, gepersonaliseerde aanbevelingen, Prime Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Fire-tablets, Fire TV, Amazon Echo en Alexa zijn enkele door Amazon geïntroduceerde producten en diensten. Ga voor meer informatie naar www.amazon.com/about en volg @AmazonNews.

Amazon.com, Inc.
Mediahulplijn