Andersen Global start expansie in Kenia met Nexus Business Advisory Limited

SAN FRANCISCO--()--Met plezier kondigt Andersen Global een nieuwe aanwezigheid aan in Afrika via een samenwerking met Nexus Business Advisory Limited (Nexus), een belastingtechnisch, juridisch en zakelijk adviesbureau gevestigd in Nairobi, Kenia. De totstandbrenging van een samenwerkingsovereenkomst met Nexus tekent het begin van de activiteiten van Andersen Global in Oost-Afrika, en is de volgende stap in de uitbreiding van het platform van de organisatie in Afrika, waarin momenteel ook het Nigeriaanse aangesloten bedrijf, Andersen Tax LP, werkzaam is.

Nexus is opgericht in 2013 en het team wordt geleid door oprichter en managing partner, Philip Muema. Het kantoor wordt bemand door experts in belasting en wetgeving die al meer dan 40 jaar uitstekende resultaten boeken in belastingzaken. Nexus blijft belasting- en bedrijfsoplossingen bieden aan personen en bedrijven die werkzaam zijn in Oost-Afrika en daarbuiten, inclusief diensten rondom fusies en acquisities, due-diligencebeoordelingen, belastingadvies aan verkopers, verrekenprijzen, vennootschapsbelasting, BTW, internationale belasting, grensoverschrijdende fiscale planning, belastinggeschillen en structurering van werknemersvergoedingen.

“Ik ben heel enthousiast over onze vooruitzichten in Afrika, net als het managementteam dat we op dit continent aan het samenstellen zijn. Philip is een uitstekende professional en hij zal ons helpen om een platform te creëren voor deze strategische markt in Afrika. Kenia, dat de poort naar Oost-Afrika is, blijft groeien en zich uitbreiden met positieve demografische ontwikkelingen”, zegt de mondiale voorzitter en CEO van Andersen Tax LLC, Mark Vorsatz. “Nexus staat in de voorhoede van belastingkwesties in Oost-Afrika en Philip is verantwoordelijk voor die regio, die een uitstekend groeipotentieel heeft. Als ik in de toekomst kijk, verwacht ik dat we een grotere aanwezigheid zullen hebben in de belangrijkste markten van Afrika, en een volledig platform zullen hebben gevormd.”

Philip Muema voegt toe: “Bij Nexus geloven wij dat het delen van kennis en werken zonder grenzen extreem belangrijk zijn voor het behouden van sterke relaties met onze klanten en voor het bieden van de allerbeste service wereldwijd. Deze samenwerking is de aankondiging van een nieuwe toekomst in belastingpraktijken in Kenia en Oost-Afrika. We hebben al hechte werkrelaties met Olaleye Adebiyi en andere partners in Afrika, en we verheugen ons in deze groeiende samenwerking. We zijn blij dat we samen kunnen werken met Andersen Global en de Afrikaanse praktijk kunnen doen groeien. De samenwerking met Andersen Global biedt geweldige mogelijkheden voor expansie naar nieuwe markten en mogelijkheden voor beide kantoren.”

Andersen Global is een internationale associatie van afzonderlijke, onafhankelijke, aangesloten bedrijven die bestaat uit belasting- en wetgevingsprofessionals over de hele wereld. Andersen Global is in 2014 opgericht door het Amerikaanse onderdeel Andersen Tax LLC, en heeft nu wereldwijd meer dan 2.200 professionals en een aanwezigheid op meer dan 70 locaties via aangesloten kantoren en samenwerkende firma’s.

Andersen Tax
Megan Tsuei, 415-764-2700