Kymeta en e3 Systems onthullen de eerste superjacht-zeetesten met Motor Yacht voorafgaand aan de Monaco Yacht Show

Maandenlange zeetesten op het wereldberoemde motorjacht, de White Rose of Drachs, te zien op de Monaco Yacht Show

REDMOND, Washington EN PALMA DE MALLORCA, Spanje--()--Het in Redmond en Washington gevestigde Kymeta, en de exclusieve superjacht-distributiepartner, e3 Systems, hebben vandaag bekendgemaakt dat de White Rose of Drachs de afgelopen maanden met succes de eerste motorjacht-zeetest heeft afgelegd met Kymeta-communicatieoplossingen. Gedetailleerde inzichten in de testinstallatie van Kymeta KyWay™ terminals op het jacht zullen beschikbaar zijn op de Monaco Yacht Show van 27-30 september 2017.

Kymeta en e3 Systems werkten samen met de eigenaar, kapitein en IT-manager van de White Rose bij het uitvoeren van een maandenlange zeetest, waarbij het jacht werd uitgerust met vier Kymeta KyWay-terminals. De terminals zijn getest met diverse MIR/CIR-diensten van toonaangevende maritieme satellietproviders, waaronder Speedcast, die in het Middellandse Zeegebied diensten aanbiedt. Bij voltooiing van de zeetesten en de commerciële lancering van jachtoplossingen worden Kymeta-terminals gebundeld met Kymeta’s KĀLO™ internetdiensten – ondersteund door de maritieme service IntelsatOne Flex. De terminals kunnen ook worden uitgerust met MIR/CIR-diensten van serviceproviders als Speedcast.

“We hebben meerdere terminalconfiguraties getest, variërend van oplossingen met enkelvoudige panelen tot varianten met meerdere panelen. We hebben een paar praktische installatieproblemen ervaren, waarvan de meeste al door Kymeta zijn opgelost, en wij hebben ons ook gerealiseerd dat de netwerksystemen op jachten moeten worden ontworpen en geconfigureerd om samen te werken met de verbeterde doorvoer die de oplossingen van Kymeta bieden”, zei Roger Horner, algemeen directeur bij e3 Systems. “De platte paneelaansturing van de antenne en de prestatie is subliem, en we zijn blij dat de gevonden en gecommuniceerde problemen al zijn opgelost. Identificeren en oplossen van problemen, daar gaat het bij zeetesten om.”

De testen gaven Kymeta en e3-technici de mogelijkheid om diverse componenten te identificeren en te vervangen – zowel op het gebied van hardware als software. Door de software-gebaseerde antennetechnologie konden de Kymeta KyWay-terminals die tijdens de test gebruikt werden, op afstand, worden voorzien van verbeterde en aanvullende functionaliteit, wat voorheen nooit mogelijk was bij traditionele mechanisch aangestuurde antennes.

“De maandenlange zeetesten met de White Rose hebben ons technisch team voorzien van waardevolle inzichten voor maritieme installaties. Hoewel we tijdens de testen een aantal uitdagingen zijn tegengekomen, was er niets dat we niet konden oplossen. Het is nu duidelijk dat schotelvrije schepen de nieuwe realiteit binnen de jachtindustrie zijn”, zei Håkan Olsson, vicepresident van Maritiem bij Kymeta. “Dit is een grote mijlpaal voor de maritieme industrie, waar betrouwbare, platte, lichte satellietverbindingen een hele nieuwe wereld openen voor communicatiemogelijkheden.”

De testperiode gaf Andrew Schofield, kapitein van de White Rose, ook de mogelijkheid om uit eerste hand getuige te zijn van het gemak van het bijwerken en beheren van de communicatie-oplossingen van Kymeta – zelfs op zee. “Tijdens een bepaald moment van het testen van de Kymeta-oplossingen op zee, verwijderden de teams van e3 Systems en Kymeta terminals, verwisselden ze componenten en installeerden ze deze opnieuw binnen enkele minuten”, zei Schofield. “Met conventionele antennes zouden we een aantal dagen werk hebben gehad met een kraan om dezelfde resultaten te bereiken. De snelle installatie van de Kymeta-oplossing bespaart veel tijd en geld.”

Schofield erkent andere voordelen naast besparen van tijd en mankracht. “Wij hebben de technologie van Kymeta al sinds 2015 in de gaten gehouden toen we de eerste conceptuele animaties van de technologie zagen”, zei Schofield. “Wij zijn er trots op het eerste motorjacht te hebben dat de zeetesten van Kymeta-technologie mag uitvoeren. Wij kijken uit naar de stap van de huidige tijdelijke testinstallatie naar de uiteindelijke volledig geïntegreerde oplossing, waarbij de huidige VSAT- en TVRO-schotels van het jacht kunnen worden gehaald. Dat scheelt vijf ton aan gewicht en geeft het jacht permanente toegang tot internet.”

Over Kymeta

Wat is de ontbrekende schakel bij het verbinden van miljarden mensen met supersnelle mobiele toegang? Antennes. En Kymeta biedt de enige betaalbare elektronisch-gestuurde satellietantennes en terminals ter wereld. De antennes en terminals van Kymeta bieden hoogwaardige communicatie ter land, ter zee en in de lucht, waardoor mobiele verbindingen beschikbaar zijn als u maar zicht hebt op de lucht boven u. Daarnaast werkt de grootste satellietaanbieder ter wereld, Intelsat, samen met Kymeta om de wereldwijde toegangsdiensten van KĀLO te leveren in combinatie met antennes en terminals van Kymeta voor het bieden van revolutionaire mobiele verbindingen. Zonder de Kymeta mTenna™ technologie zal verbinden en verbonden blijven met al die nieuwe satellieten tijdens een reis moeilijk of zelfs onmogelijk zijn.

Alles wat beweegt blijft verbonden met Kymeta. Overal.

Bezoek voor meer informatie kymetacorp.com en KALO.net.

Over e3 Systems

e3 Systems® is een toonaangevende communicatie-integrator en aanbieder van oplossingen voor de zeevaart. Het bedrijf verbindt jachten wereldwijd via een gevarieerd aanbod van communicatiesystemen waaronder de HYBRID-oplossing die VSAT, Inmarsat, Iridium, 3G, 4G en Wi-Fi synchroniseert.

Daarnaast biedt e3 een uitgebreid pakket van diensten voor beveiliging en training, uitgebreide IT-ondersteuning, datamanagement via het geavanceerde bewakings- en beheersystem e3.ARMMS, en het leveren van inhoud waaronder TV en internet.

e3 werkt vanuit het Middellands Zeegebied en de VS met derden wereldwijd. Het is onderdeel van het mariene elektronicaconcern grupoarbulu. Bezoek voor meer informatie www.e3s.com.

Zakelijke vragen voor Kymeta:
Kymeta Corporation
Lisa Dreher, +1 425-658-8724
Directeur Marketing
ldreher@kymetacorp.com
mediaverzoeken voor Kymeta:
The Summit Group
Amy Oliver, +1 801-990-1185
PR/Content Manager
aoliver@summitslc.com

Zakelijke vragen voor Kymeta:
Kymeta Corporation