Cloud Lending Solutions maakt laatste softwarerelease voor commerciële kredietverstrekkers

Omvattend back-office platform voor het afsluiten van leningen, gekoppeld met CL Portal™ transformeert de kredietervaring

SAN MATEO, Californië--()--Cloud Lending Solutions, een leider in cloudgebaseerde software voor commerciële leningen en leasing, heeft upgrades aangekondigd voor zijn end-to-end productsuite voor zijn commerciële kredietverstrekkers die gebruikmaken van: CL Loan™, CL Lease™, CL Originate™, CL Collections™, en/of CL Marketplace™ en hebben een nieuw product in CL Portal™ uitgebracht. Deze verbeteringen van de Cloud Lending Solution suite zijn ontworpen voor de fundamentele uitdagingen in Global Banking, Community Banks, kredietunies, Lending Societies, en globale financiële instituties.

Cliënten van Cloud Lending Solutions kunnen profiteren van zowel strategische kostenreducties en nieuwe groeistromen financieren op lokaal of internationaal niveau, door te helpen de product roadmap te definiëren. Met meer dan 45 substantiële nieuwe features, tientallen klantenspecifieke features, en honderden kleine upgrades, is deze laatste release de grootste release tot nu toe voor Cloud Lending Solutions. Een gedeeltelijke lijst van verbeteringen:

• Acceptatie FIScorecards: Stelt financiële instellingen (FI's) in staat om scorecards te definiëren bestaande uit configureerbare prijzen en voorwaarden en deze toe te wijzen aan configureerbare risicoratings. Ze kunnen hun scorecards ook definiëren, bestaande uit evaluatiecriteria, scores en gewichten, die kunnen worden uitgevoerd voor een specifieke lening op basis van configureerbare criteria. Resultaten van de scorecardevaluatie, prijzen, en voorwaarden kunnen dan automatisch worden toegepast op de lening of gepresenteerd aan de gebruiker voor selectie.
  • Analyse financiële statements/financiële spreading: Stelt financiële instellingen in staat om financiële statements te configureren en genereren, financiële ratio's voor bedrijven en individuele lenende entiteiten geassocieerd met een kredietmogelijkheid. Bovendien kunnen kredietverstrekkers de resulterende financiële statement data en analyse gebruiken tijdens het acceptatieproces van de lening en de layout en het formaat van ieder financieel statement configureren, evenals de berekeningen en formules die de waarden van het financiële statement afleiden en de resulterende financiële ratio's.
  • Risisoanalyse en blootstelling Kredietverstrekkers kunnen sjablonen voor risicoanalyse configureren, risicoscores genereren voor kredietrelaties, risico evaluatiecreteria definiëren in scorecards en de risico rating drempels, en risicobeoordelingen voor kredietrelaties automatisch of op aanvraag evalueren voor kredietrelaties.
  • CL Portal™ Een configureerbaar front-end portal dat een gedifferentieerde leenervaring biedt voor private, commerciële en kleine zakelijke leningen voor crediteuren, investeerders en stakeholders; integreert productworkflows en documentmanagement om een gepersonaliseerde en unieke ervaring te creëren voor leningen van volledig geautomatiseerde consumentenleningen tot collaboratieve commerciële leningen met meerdere entitenten.
  • Kredietcomité en communicatie: Biedt een volledig virtuele comité-ervaring waar leden kredietmogelijkheden kunnen bekijken, bespreken en erover stemmen via hun computer en leningscommunicaties tussen teamleden online kunnen uitvoeren zonder een audit trail. Verbetert vergaderefficiëntie door automatisch te notuleren en tijdslimieten voor leningpresentaties af te dwingen.
  • Geavanceerde leningafsluiting stelt financiële instellingen in staat om alle fases van hun leningsproces te definiëren voor ieder kredietproduct en de verplichte ta(a)k(en) vereist in iedere fase. Definieer eenvoudig taken voor het afsluiten van een lening gedreven door aanvullende criteria zoals risicorating of kredietbedrag en wijs iedere taak automatisch toe aan teamleden op basis van hun rol. Dit garandeert een efficiënt proces door het afdwingen van vervaldata voor taken en het garanderen van beleidsnaleving door voltooiing van taken af te dwingen op de toepasbare fase van het leningsproces.
  • Relatie dashboard Biedt een 360-graden overzicht van de klantrelatie die financiële instituten in staat stelt om een compleet overzicht te verkrijgen van de gehele kredietrelatie. Gebruikers krijgen een real-time overzicht van relatiedocumenten en documentuitzonderingen; monitoren en evalueren van relatieovereenkomsten, bekijken financiële accounts en kredietmogelijkheden in uitvoering, en evalueren relatierisico door sjablonen voor risico-evaluatie en berekeningen voor kredietrisico. Dit wordt geleverd naast functionaliteit voor klantenrelatiemanagement die Salesforce biedt.

“De productverbeteringen in deze release zijn ontworpen om banken en financiële instellingen in staat te stellen om kostenreducties te realiseren terwijl ze tegelijkertijd een schaleerbaar, flexibel operatiemodel bieden dat groei-initiatieven ondersteunt,” zei Snehal Fulzele, CEO van Cloud Lending Solutions. “Met Cloud Lending Solutions, is die beslissing geen trade-off, bankmanagers kunnen waarde creëren voor hun kredietnemers en aandeelhouders en operationele kosten reduceren.”

Aanvullende bronnen:

Over Cloud Lending Solutions

Een leidend cloudgebaseerd bedrijf voor financiële diensten, dat het contact van de globale kredietgemeenschap met hun kredietnemers verbetert door de kredietervaring te transformeren. Gebouwd op Salesforce, wereldwijd het #1 CRM, is Cloud Lending Solutions de enige end-to-end krediet- en leasingsoftware specifiek ontworpen om het gehele kredietproces te vereenvoudigen en digitaliseren; van afsluiting, acceptatie, servicing, tot betalingen, door een enkel dossiersysteem te creëren voor kredietoperaties. Met kantoren in San Mateo, Londen, Sydney, en Bangalore, contact visit Cloud Lending Solutions onder: www.cloudlendinginc.com.

Cloud Lending Solutions
William Wagner, 650-279-0325