Sensome, voorheen Instent, haalt 4,7 miljoen euro op om eerste ‘connected’ voerdraad voor ischemisch CVA op de markt te zetten

Sensome past nieuwe microsensoren met kunstmatige intelligentie toe om tijdens de behandeling van een beroerte de samenstelling van een occlusie in het brein vast te stellen

PARIJS--()--Sensome (voorheen Istent), een uit de École Polytechnique voortgekomen bedrijf dat een unieke technologie voor microsensoren ontwikkelt, heeft vandaag bekendgemaakt dat zijn financieringsronde is afgesloten met 4,7 miljoen euro. De onderneming gebruikt het geld om haar eerste product klinisch-wetenschappelijk te testen. De durfinvesteerder Kurma Diagnostics voerde een syndicaat met Paris-Saclay Seed Fund, ID Invest en een groep informele investeerders aan.

De nieuwe waarnemingstechnologie van Sensome kan worden geïncorporeerd in medische apparatuur voor een betrouwbare vaststelling van het biologische weefsel waarmee het apparaat in contact staat. De technologie combineert draadloos verbonden micrometrische impedantiesensoren met algoritmes voor machine learning, wat in direct beschikbare, accurate en voorspellende analyses mogelijk maakt.

Sensome
Franz Bozsak, +33 1 69 33 52 66