Sumitomo SHI FW krijgt order voor circulerend wervelbed met houtafval

Photo montage by Scheiwiller Svensson Arkitektkontor AB. The image shows the location of block 7, golden and black colored building beyond the power plant, seen from the south.

ESPOO, Finland--()--Sumitomo SHI FW heeft een order van Mälarenergie AB binnengehaald voor het ontwerp, de levering en assemblage van een stoomgenerator met circulerend wervelbed voor een warmte- en elektriciteitscentrale van Mälarenergie in de Zweedse stad Västerås.

Het contract stipuleert dat Sumitomo SHI FW een thermaal circulerend wervelbed voor 152 megawatt met ondersteunend materieel oplevert en de assemblage en inwerkingstelling verzorgt. Het nieuwe Blok 7 wordt naast de bestaande centrale gebouwd. Wanneer dit onderdeel in 2020 klaar is voor commerciële exploitatie, worden oudere delen van de centrale uitgefaseerd. Dit stelt Mälarenergie in staat zijn doelstelling van kolen- en olievrije stadsverwarming en elektriciteitsopwekking te verwezenlijken.

Sumitomo SHI FW
Jan Rogers