Norsk Titanium levert eerste FAA-gecertificeerde, additief vervaardigde Ti64 structurele luchtvaartonderdelen

Rapid Plasma Deposition™ (RPD™) additief productieproces ontwikkeld om gecertificeerde, conforme componenten te maken vooruitlopend op de planning

Oslo, Noorwegen--()--Vandaag heeft Norsk Titanium AS, leverancier van met additieven geproduceerde, structurele titaniumcomponenten, hun eerste (tijdige) levering van FAA-goedgekeurde structurele componenten aangekondigd voor installatie op de Boeing 787 Dreamliner. Deze belangrijke mijlpaal toont het stadium en de gereedheid aan van de Rapid Plasma Deposition™-technologie als tegenhanger van traditionele fabricageprocessen.

“Levering van deze drie eerste onderdeelnummers toont de significante vooruitgang van additieve productie: kwalificatie met OEM, kwalificatie met de FAA en de mogelijkheid om over te schakelen op productie en te voldoen aan verwachtingen van de klant op het gebied van kosten, kwaliteit en levering. Dat Norsk Titanium levert met significant verlaagde tijdlijnen toont de bijkomende kostenvoordelen aan die klanten kunnen realiseren met additieve productie: verlaging van de leadtijd, minder voorraadbehoeften en zekerheid van levering van reserveonderdelen in de toekomst”, zei Norsk Titanium President & Chief Executive Officer Warren M. Boley, Jr.

Deze en andere additief vervaardigde componenten zullen te zien zijn bij de stand van Norsk Titanium in Hal 1, Ruimte H299, op de International Paris Airshow, Le Bourget van 19 tot 25 juni 2017. Samen met een volledig prototype van de gepatenteerde MERKE IV™ Rapid Plasma Deposition™-machine van het bedrijf die de baanbrekende structurele onderdelen produceerde.

Over Norsk Titanium AS

Norsk Titanium AS is 's werelds toonaangevende leverancier van luchtvaartwaardige, met additieven geproduceerde, structurele titanium componenten. Het bedrijf is vooraanstaand in de luchtvaartindustrie door zijn gepatenteerde Rapid Plasma Deposition™ (RPD™)-proces dat titanium draad omzet in complexe componenten die geschikt zijn voor structurele en veiligheidskritieke toepassingen. Norsk Titanium is een toonaangevende leverancier van Boeing en heeft zich toegewijd tot het verlagen van de kosten van vliegtuigonderdelen en straalmotoren voor 's werelds eersteklas luchtvaartfabrikanten. RPD™ is het eerste FAA-goedgekeurde, 3D-geprinte, structurele titanium van de wereld, die een substantiële besparing op de doorlooptijd en kosten voor de luchtvaart, defensie, en commerciële klanten oplevert.www.norsktitanium.com

Griffin Communications Group
George Torres, 310-947-0982