Rapport SailPoint staaft reacties van bedrijfsleven op toename datalekken; onthult dat 3 of 5 bedrijven datalek verwacht in 2017

Securing the Enterprise: Why Identity Matters (Graphic: Business Wire)

AUSTIN, Texas--()--SailPoint, leider in zakelijk gebruikersbeheer, heeft vandaag de resultaten van zijn negende Market Pulse Survey gepresenteerd. De enquête gaat na hoe ondernemingen hun beveiligingsmethodes aanpassen in een periode van voortschrijdende gevaren en dagelijkse berichten over datalekken, waarvan enkele de grootste uit de geschiedenis zijn. De Market Pulse Survey van dit jaar wees uit dat bij de 67 procent die aangaf in 2016 slachtoffer te zijn geweest van een datalek, de gemiddelde materiële schade 4 miljoen dollar bedroeg. De enquête bracht ook aan het licht dat 51 procent van de bedrijven in de afgelopen twaalf maanden twee keer of vaker zijn getroffen door een datalek. Helaas verwachten drie op de vijf bedrijven in 2017 getroffen te worden door een datalek en 33 procent verwacht niet meteen door te hebben dat ze zijn getroffen. Als gevolg daarvan besteden respondenten veel aandacht aan het verminderen van hun blootgestelde punten als organisatie – daarbij ziet een grote meerderheid (87 procent) gebruikersbeheer als fundament van een goede beveiligingsstrategie.

SailPoint
Jessica Sutera, 978-278-5411