LENSAR® gunt Teleon Surgical Europees distributiecontract

Na succesvolle introductie van LENSAR Laser System voor refractiechirurgie bij cataract in de EU loopt contract met Topcon Europe Medical af

ORLANDO, Florida--()--LENSAR, Inc., een wereldleider in ultramoderne femtoseconde-lasertechnologie voor refractiechirurgie bij cataract, kondigde vandaag aan dat het Teleon Surgical uitverkoren heeft als Europees distributeur van diens toonaangevende femtoseconde-cataractlaserplatform, het LENSAR® Laser System met Streamline™. Dit volgt op het nieuws dat Topcon Europe Medical B.V. (TEM) vanaf 1 juni 2017 als onderdeel van een strategische richtingswijziging voor het bedrijf uit de distributie van het LENSAR-platform stapt.

“Topcon was van doorslaggevend belang bij de lancering van LENSAR-technologie in Europa, waarmee we in combinatie met de Amerikaanse introductie van ons femtoseconde-laserplatform een directe wereldwijde aanwezigheid realiseerden,” zei Nicholas Curtis, CEO van LENSAR. “Met het oog op onze toekomstige groei complementeert het producten- en dienstenprofiel van Teleon het LENSAR Laser System in het chirurgische landschap. We kijken uit naar het opbouwen van onze basis in de EU met Teleon.”

Vertegenwoordigers van Teleon zullen na 1 juni 2017 beginnen met het contacteren van LENSAR-klanten in de EU en zullen volledige service, sales, training en ondersteuning bieden. Daarnaast komt op 1 juni 2017 Mediconsult AG aan boord als distributeur voor Zwitserland en het Vorstendom Liechtenstein.

"Onze samenwerking met Topcon is in de afgelopen vijf jaar van groot belang voor ons geweest, vooral in Duitsland waar LENSAR een zeer sterk marktaandeel heeft," vervolgde Curtis. "Chirurgen in Duitsland waarderen de differentiatie en de toewijding voor patiëntresultaten dat het LENSAR Laser System met Streamline biedt, vooral aangezien het gebruik van complexe IOL-technologie leidt tot beheersing van astigmatisme, meer focusdiepte en presbyopie bij cataractpatiënten."

Over het LENSAR Laser System met Streamline III

Het LENSAR Laser System met Streamline III, de derde LENSAR-systeemupgrade in twee jaar, is toegewijd aan het helpen van chirurgen bij het beheersen van astigmatisme met extreme planningsinzichten voor behandeling. Het LENSAR Laser System is de enige op dit moment op de markt verkrijgbare femtoseconde-cataractlaser die specifiek voor refractiechirurgie bij cataract werd ontwikkeld, met snelle en comfortabele patiëntkoppeling en superieure beeldvormingsmogelijkheden, waaronder LENSAR's bedrijfseigen Augmented Reality™ 3D-reconstructie. Deze technologie maakt verbeterde procedureresultaten mogelijk doordat de arts geïndividualiseerde behandelingsplannen kan ontwikkelen, waaronder nauwkeurig laseren en effectieve lensfragmentatie waarbij de in het oog overgebrachte energie kan worden verminderd en mogelijk kan worden geëlimineerd.

De LENSAR-laser is als enige in de industrie gebouwd op een open architectuur, waardoor de chirurg de diagnostiek van zijn of haar voorkeur kan integreren. Directe draadloze of USB-overdracht van pre-operatieve evaluatie- en planningsgegevens van een reeks keuzetopografen naar het LENSAR Laser System helpt bij het verminderen van opeenstapelende fouten die leiden tot suboptimale resultaten. LENSAR is toonaangevend in de industrie qua focus op het helpen van chirurgen bij de beheersing van astigmatisme in alle cataractprocedures, dankzij de intuïtieve Streamline III-kenmerken waaronder:

• Integratie van complete hoornvliesmetingen, waaronder totale sterkte van het hoornvlies en totale astigmatisme van het hoornvlies
  • Irisregistratie met automatische aanpassing van cyclorotatie
  • Steile hoornvliesasmarkering met IntelliAxis™
  • Planning van boogincisies levert voorgeprogrammeerde en verbeterde operatiegegevens op
  • Gebruik van operatietabellen voor beheersing van bestaande en chirurgisch veroorzaakte astigmatisme

Refractiechirurgie met de Pentacam® HR, Pentacam ®AXL, ALADDIN, de Cassini® Corneal Shape Analyzer (i-Optics) of de Nidek OPD kan direct worden geïntegreerd met het LENSAR Laser System, een exclusief kenmerk waarmee chirurgen de behandeling voor elke individuele patiënt kunnen optimaliseren op basis van complete hoornvliesmeetgegevens.

Over LENSAR, Inc.

LENSAR, Inc., is een wereldleider op het gebied van ultramoderne femtoseconde-cataractlasertechnologie voor refractiechirurgie bij cataract. Het LENSAR Laser System met Streamline III biedt cataractchirurgen automatisering en aanpasbaarheid in de behandelingsplanning voor astigmatisme en andere essentiële stappen in de procedure voor refractiechirurgie bij cararact, met optimale precisie-, accuratesse- en efficiëntieniveaus. Met deze kenmerken worden chirurgen geassisteerd bij het beheersen van de behandeling van astigmatisme voor optimale algemene visuele resultaten.

Het LENSAR Laser System is door de Amerikaanse Food and Drug Administration goedgekeurd voor anterieure capsulotomie, lensfragmentatie en hoornvlies- en boogincisies. Voor andere indicaties is het een onderzoeksapparaat dat volgens de Amerikaanse wet beperkt is tot gebruik in klinisch onderzoek. Bezoek voor meer informatie www.lensar.com.

Voor LENSAR
Lisa Spicer, 818-785-5287