L&T Infotech går ut med ny varumärkesidentitet som LTI

Den nya identiteten positionerar LTI som en ledande partner som löser utmaningar med konvergens i den digitala och fysiska världen

MUMBAI, Indien--()--Larsen & Toubro Infotech Ltd. (NSE: LTI, BSE: 540005), ett globalt konsultföretag inom teknik och digitala lösningar, lanserade idag sin nya varumärkesidentitet som LTI. LTI lanserar sig med sloganen ”Let’s Solve” och söker utgöra en partner till kunder för att hjälpa dem att konkurrera bättre i en värld där det digitala och fysiska konvergerar. Varumärkets grundläggande idé – ”Att skapa pionjärlösningar i en konvergerande värld” – driver hela företaget när det kommer till att designa, innovera och investera i lösningar som hjälper kunder att accelerera den digitala omvandlingen.

Den nya varumärkesidentiteten som LTI är ett uttryck för den snabba utveckling som skett i hela företaget de senaste kvartalen. Företaget lanserade Mosaic-plattformen med komponerade lösningar för digitala data, analyser, IoT, automation och molnet. Det listades i juli 2016 för att ha höjt intressentvärdet och förvärvade AugmentIQ i november 2016 för att fördjupa sina erbjudanden om stordata och analyser. LTI fortsätter att investera i utvecklingskapaciteter som dess kunder inom ett flertal olika branscher behöver för att konkurrera bättre.

Det nya visuella språket har tagits fram kring konceptet ”Mosaic” – en bildlig representation av hur LTI samlar krafterna i exponentiell teknik för att leverera verkliga affärsmässiga resultat. Färgerna blått och orange härrör från horisonten, den ultimata symbolen för konvergensen där det blå havet möter den ambrafärgade himlen. Detta dynamiska, moderna och agila bildspråk ingjuter förnyad energi i varje kontaktpunkt, och symboliserar LTI:s passion för kundernas framgång. LTI:s grundläggande värderingar driver alla handlingar hos mer än 20 000 medarbetare på LTI, vilket inspirerar dem att ta ett steg extra för kunden, vara smidiga, tänja på gränserna för innovation, fortsätta att lära sig i en föränderlig värld och att hitta lösningar för samhällets bästa.

Sanjay Jalona, CEO och Managing Director på LTI, sade: ”En av de fundamentala skiftena i vårt sekel är de abstrakta gränslinjerna mellan den digitala och fysiska världen. Våra kunder vill att vi skall hjälpa dem att förbli konkurrenskraftiga i en alltmer dynamisk värld där tegelstenar och megabits sammanlänkas på ett sömlöst sätt. Den fantastiska och målmedvetna omvandlingen av vårt varumärke stärker vår strategiska avsikt att bygga dessa funktioner och vårt djupa engagemang för att bringa nya idéer och metoder till varje partnerskap.”

LTI grundades som ett dotterbolag till Larsen & Toubro-koncernen, och har oöverträffad expertis från den ”riktiga världen” vilket gör det till en unik partner för företag i många olika branscher. LTI firar sitt 20:e år som självstående företag 2017 och det nya varumärket positionerar företaget för att konkurrera effektivt under de kommande åren.

Om LTI:

LTI (NSE: LTI, BSE: 540005) är ett globalt konsultföretag för teknik och digitala lösningar som hjälper fler än 250 kunder att lyckas i en konvergerande värld. Med aktiviteter i 27 länder går vi alltid steget längre för våra kunder och påskyndar deras digitala omvandling med LTI:s Mosaic-plattform som möjliggör deras resor inom det mobila, sociala, analytiska, IoT och molnet. Företaget grundades för 20 år sedan som ett dotterbolag till Larsen & Toubro-koncernen, och vårt unika arv ger oss en oöverträffad expertis från den ”riktiga världen” för att lösa de mest komplexa utmaningar som företag ställs inför inom alla branscher. Varje dag gör vårt team på mer än 20 000 medarbetare på LTI det möjligt för våra kunder att förbättra effektiviteten i sina affärs- och teknikverksamheter samt leverera värde till sina kunder, anställda och aktieägare. Ta reda på mer på www.Lntinfotech.com eller följ oss på @LTI_Global.

Mer information:

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

LTI
Neelian Homem