Philips introduceert gloednieuwe audiorecorder voor muziekopnames

Geweldige hifi-geluidsopnames dankzij drie microfoons

Philips Digital Voice Tracer (Photo: Business Wire)

WENEN & BRUSSEL--()--Speech Processing Solutions, de vooraanstaande professional op het gebied van dicteeroplossingen, introduceert een nieuwe audiorecorder. De Philips VoiceTracer audiorecorder DVT7500 is speciaal ontworpen om muziek op te nemen. Tot zijn innovatieve functies behoren onder andere: drie microfoons van hoogwaardige kwaliteit, een XLR- en lijningang-aansluiting, evenals 16 GB interne opslagruimte.

Perfect opnameapparaat voor muziekliefhebbers

Het nieuwe apparaat is speciaal ontwikkeld voor hobbymuzikanten, componisten, liedjesschrijvers en muziekstudenten. Stefan, gitarist van de band Stan Green uit Oostenrijk, verklaart: “Deze moet je gewoon hebben! Hiermee kun je perfect spontane opnames maken terwijl je nummers componeert. Zodra ik een idee heb voor een nieuwe sound, speel ik deze op mijn gitaar en neem ik hem op met de VoiceTracer. Als ik daarna afspreek met de rest van de band, kan ik ze ernaar laten luisteren en kunnen we van daaruit aan het nummer werken.”

Hifi-geluid zonder compromis

De nieuwe audiorecorder bevat drie hoogwaardige microfoons en kan PCM- (WAV) en mp3-bestanden opnemen op samplingfrequentie van maximaal 24 bits/96 kHz, waardoor ongeëvenaard, glashelder geluid kan worden geboden. Het apparaat is bovendien uitgerust met XLR- en lijningang-aansluitingen, waardoor muzikanten eenvoudig hun elektrische gitaar of keyboard op het apparaat kunnen aansluiten en het geluid vervolgens rechtstreeks kunnen opnemen, zelfs vanuit verschillende bronnen tegelijkertijd. Het inputvolume kan ook handmatig worden aangepast dankzij een knop aan de zijkant van het apparaat. Dit geeft gebruikers meer controle over hun opnames en helpt achtergrondlawaai minimaliseren.

Gebruiksvriendelijke en intuïtieve recorder

De Philips VoiceTracer voor muziek heeft een groot kleurendisplay en knoppen die zeer gunstig zijn geplaatst. Dr. Thomas Brauner legt uit: ”We hebben ervoor gezorgd dat de nieuwe Philips VoiceTracer voor muziekopnames eenvoudig en intuïtief te gebruiken is, waardoor muzikanten zich kunnen concentreren op het bespelen van hun instrument in plaats van tijd te verspillen aan de bediening. De li-polymeeraccu met hoge capaciteit heeft een extra lange gebruiksduur en dankzij de microSD-kaartsleuf hebben ze vrijwel onbeperkte opslagruimte.” Het apparaat is ook voorzien van schroefdraad voor een statief, waardoor muzikanten het apparaat op perfecte afstand van het instrument kunnen plaatsen.

De beste geluidskwaliteit in elke opnamesituatie

De Philips VoiceTracers zijn ook ideale consumentenproducten voor het opnemen van notities, gesprekken, lezingen, interviews en vergaderingen. De audiorecorder voor notities (DVT2710) bevat standaard spraakherkenningssoftware: Dragon NaturallySpeaking van Nuance. Dr. Brauner legt verder uit: “Je spreekt zeven keer sneller dan dat je typt. Dankzij de inbegrepen software kun je je stem snel omzetten in tekst en de software is zeer betrouwbaar. Hij kan maar liefst 99% nauwkeurigheid bereiken.”

Ga voor meer informatie naar de productpagina van Philips: www.philips.com/dictation

-EINDE-

Over Speech Processing Solutions

Speech Processing Solutions is de wereldwijde marktleider op het gebied van professionele dicteeroplossingen. Het bedrijf is in 1954 opgericht als een dochteronderneming van Philips en is al meer dan 60 jaar de drijvende kracht achter innovatieve spraak-naar-tekst-oplossingen. Het bedrijf heeft baanbrekende producten ontwikkeld zoals de mobiele Philips SpeechAir, het Philips Pocket Memo dicteerapparaat, de Philips SpeechMike Premium USB-dicteermicrofoon en de Philips dicteerrecorder-app voor smartphones, en voldoet zo aan de vereisten voor uitzonderlijkheid en superieure kwaliteit. Dankzij de nieuwste innovatie, Philips SpeechLive, zijn dictaten en opnames nog sneller en eenvoudiger beschikbaar dan ooit tevoren via een cloudgebaseerde workflowservice. De passende services en producten van Speech Processing Solutions helpen professionals tijd en middelen te besparen en efficiëntie te optimaliseren.

U kunt Speech Processing Solutions vinden op:

Facebook: http://www.facebook.com/philipsvoicetracer

Instagram: https://www.instagram.com/philips_dictation/