Pacific Drilling maakt cijfers vierde kwartaal en boekjaar 2016 bekend

LUXEMBOURG--()--Pacific Drilling S.A. (NYSE: PACD) heeft vandaag bekendgemaakt in het vierde kwartaal van 2016 een nettoverlies te hebben geleden van 43 miljoen dollar, of 2,03 dollar per verwaterd aandeel. In het derde kwartaal was de winst 0,2 miljoen dollar, of 0,01 dollar per verwaterd aandeel. In het vierde kwartaal van 2015 leed het bedrijf een nettoverlies van 13,6 miljoen dollar, of 0,46 per verwaterd aandeel.

Het nettoverlies was in het hele boekjaar 37,2 miljoen dollar, of 1,76 per verwaterd aandeel. In 2015 was de jaarwinst 126,2 miljoen dollar, wat gelijkstaat aan 5,97 winst per verwaterd aandeel.

Ceo Chris Beckett zei: “De omzetefficiëntie en het kostenmanagement in het vierde kwartaal hebben wederom de kracht van onze organisatie aangetoond en bewezen dat ons hele team toegewijd werkt aan de lange-termijnwaarde van het bedrijf. In 2016 hebben we een EBITDA-marge behaald van bijna 54 procent. Tegelijkertijd zorgen we ervoor dat ons materieel dat niet in gebruik is in goed onderhouden staat verkeert en alle inspecties up to date zijn.”

Pacific Drilling SA
Johannes (John) P. Boots, +352 26 84 57 81