Milrem exposeert haar volledig aanpasbare UGV op IDEX samen met AEC, IAS en Raytheon

The joint product of IGG Aselsan and Milrem features the THeMIS unmanned ground vehicle with Aselsan's SARP remote weapon station. (Photo: Business Wire)

ABU DHABI, Verenigde Arabische Emiraten--()--Milrem, de leverancier van defensie-oplossingen uit Estland, heeft de krachten gebundeld met Raytheon UK, Advanced Electronics Company en IGG Aselsan Systems om haar volledig modulaire hybride onbemande grondvoertuig THeMIS in te zetten in de MENA-regio.

Samen met deze sterke partners stelt Milrem drie verschillende oplossingen tentoon van 's werelds eerste volledig modulaire hybride onbemande grondvoertuig, de THEMIS.

Milrem wordt vertegenwoordigd op de IGG-stand met het eerste bewapende onbemande grondvoertuig specifiek bedoeld voor de VAE-markt. Het voertuig is voorzien van Melrim's THeMIS en Aselsan's externe SARP-wapenstation. Het doel van de twee bedrijven is om dit voertuig in te zetten op het algemeen hoofdbureau van politie van de VAE.

Samen met de Advanced Electronics Company toont Milrem de THeMIS als een transportoplossing bedoeld om de uitrusting van een politieteam te vervoeren. Het voertuig is in staat om tot 750 kg gewicht te vervoeren en kan maximaal 10 uur rijden.

Het derde voertuig van Milrem kan worden gevonden in het Estlandse paviljoen bij de andere defensiebedrijven uit Estland. Het voertuig daar is uitgerust met de GroundEye, een IED-detector ontwikkeld door Raytheon UK.

“Het succes van de oplossingen van Milrem in het Midden-Oosten, Azië en de VS is een groot bewijs dat onderzoek en ontwikkeling in een klein land als Estland heel goed mogelijk is en op zeer hoog niveau,” verklaarde Margus Tsahkna, de minister van Defensie van Estland.

“Vertegenwoordigd worden op drie stands met drie verschillende bedrijven laat precies zien hoe aanpasbaar het eerste volledig modulaire hybride onbemande grondvoertuig de THeMIS is,” aldus Kuldar Väärsi, Chief Executive Officer van Milrem. “Eén platform kan worden uitgerust met specifieke ladingen die nodig zijn voor de legers van de regio,” voegde hij daaraan toe.

Naast het gebruik van de THeMIS als transportmiddel, wapenstation en IED-detectievoertuig, kan de THeMIS ook worden gebruikt als een medevac, UAV-platform voor landing en oplading, een sensorarray, enz. Het voertuig maakt gebruik van een basisplatform voor verschillende toepassingen, wat de onderhouds- en trainingskosten verlaagt.

Om de productvideo te bekijken, kunt u terecht op https://www.youtube.com/watch?v=qVAqaIyqOhA

Ga voor foto's van de tentoonstelling naar https://www.dropbox.com/sh/rdjot96tvg3bfot/AAAechXMu5YyMRSkX83wntTEa?dl=0

Over Milrem

Milrem is een Estlandse leverancier van technologische oplossingen. De twee belangrijkste activiteiten van het bedrijf zijn het onderzoek en de ontwikkeling van onbemande voertuigen en levenscyclusbeheer voor zware militaire voertuigen.

Milrem
Gert Hankewitz