Siteimprove ger högre noggrannhet vid IP-geografisk lokalisering tack vare Digital Elements geografiska lokaliseringsteknik

Branschledande teknik för IP-geografisk lokalisering förbättrar analyser och datasegmentering

LONDON--()--Digital Element, den ledande leverantören av system för IP-baserad geografisk lokalisering, meddelade idag att Siteimprove, ett branschledande företag inom lösningar för webbplatsansvar och webbplatsoptimering, har infört NetAcuity Edge™ – ett system för hyperlokal IP-geografisk lokalisering med syftet att förstärka företagets kapacitet för analyser och målgruppssegmentering.

Siteimprove erbjuder SaaS (Software as a Service) för att hjälpa över 5 000 kunder världen över att skapa en bättre upplevelse för webbplatsbesökarna. Systemet innefattar verktyg som underlättar webbplatshantering, underhåll och optimering på ett mer ekonomiskt fördelaktigt sätt. Företagets produkter eliminerar manuellt arbete med lokalisering av webbplatsfel och hjälper team att skapa en kraftfull innehållsstrategi genom insiktsfull analysdata.

Siteimprove använder Digital Elements extremt noggranna system för IP-geografisk lokalisering i sin analysplattform och har därmed kunnat förbättra sin förmåga att på sina kunders uppdrag spåra de platser där användarna befinner sig, på ett sätt som inte kränker användarnas personliga integritet. Företagets kunder kan därmed ta mer informerade beslut om webbplatsoptimering och besökarna kan segmentindelas på ett mer effektivt sätt. Införandet av NetAcuity Edge™ gav fantastiska resultat på kort tid. Ett exempel på detta var att antalet besökare med okänd geografisk information minskade kraftigt, från 25 % till mindre än 1 %.

”Geografisk lokaliseringsdata är en viktig del av vår verksamhet och den information vi fick från vår tidigare leverantör var inaktuell och otillräcklig. Digital Element är känt för sin höga precision som slår allt annat. Vi har redan sett enormt imponerande resultat,” säger Ivan Bager som är innovationschef hos Siteimprove. ”Vi ser fram emot att använda data från Digital Element på fler sätt och förbättra kvaliteten ytterligare i de tjänster vi erbjuder våra kunder.”

Digital Element är den globalt ledande leverantören och en pionjär inom IP-system för geografisk lokalisering. Informationssystemet ger den mest exakta och detaljerade hyperlokala datauppsättningen i världen idag, samtidigt som det uppfyller de strängaste standarderna för slutanvändarens sekretess.

Kate Owen är Vice President för Digital Element i Nordeuropa och hade detta att säga: ”Det är mycket spännande att samarbeta med Siteimprove – nu och i framtiden – och kunna erbjuda den mest exakta IP-informationen på marknaden. Det är fantastiskt att Siteimprove redan har sett en så stor förbättring för sina kunder tack vare vår datainformation. Det är alltid mycket tacksamt att se den här typen av exempel från verkliga världen. Det är uppenbart att investeringar i kvalitetsdata verkligen betalar sig: resultaten ger ofta dramatiska förbättringar i noggrannhet, servicekvalitet, djupgående insikter och mervärde för kunden.”

Siteimprove blir ytterligare en av Digital Elements högprofilkunder inom analys, datahantering och annonsplattformar. Bland övriga kunder återfinns t.ex. Ströer Group, Microsoft, Qubit Digital, Adform, Webtrends, Crimtan, Weborama, Vibrant Media, Admedo, Wiredminds, Eyeota, Infectious Media, MediaMath, Cxense, Lotame, Krux, AOL ADTECH och Visual DNA.

TEXTENS SLUT

Om Digital Element

Digital Element har sedan 1999 tagit fram geografiska lokaliseringslösningar som ger relevant innehåll till onlinekampanjer oavsett målgruppernas geografiska placering. Systemen kan användas på både stationära datorer och mobilenheter. Företagets patenterade teknik har certifierats och ackrediterats och levererar åtkomst till exakt och tillförlitlig geografisk lokaliseringsinformation i realtid utan att utgöra något intrång i Internetanvändarnas sekretess. Många av världens största webbplatser, varumärken, annonsnätverk, plattformar för sociala medier och mobiltjänstleverantörer har i över ett decennium förlitat sig på Digital Elements teknik för målinriktad annonsering, lokalt anpassat innehåll, förbättrade analystjänster och hantering av immateriella rättigheter samt upptäckt och förhindrande av bedrägerier. Besök http://www.digitalelement.com för mer information om hur du kan utföra geografisk anpassning i onlinevärlden. Digital Element är en affärsdivision inom Digital Envoy Inc, med huvudkontor i Atlanta och London.

Om Siteimprove

Siteimprove har sedan 2003 levererat branschledande verktyg för webbplatsansvar (Web Governance) till tusentals organisationer världen över. Huvudkontoret ligger i Köpenhamn och Siteimprove har även kontor i dussintals andra länder i Nordamerika, Europa och Stillahavsområdet. Siteimprove Web Governance Suite erbjuds som en SaaS-programtjänst (Software as a Service) med verktyg som är skalbara och som används av små nystartade företag såväl som stora Fortune 500-företag. Systemet används för att hantera stora webbplatser genom webbkvalitetssäkring, webbåtkomst, webbanalys och SEO-analys. Kunderna får dessutom information om webbplatsen prestanda.

Besök: https://siteimprove.com/

GingerMay PR