PAS benoemt cybersecurityveteraan als lid van het directieteam

Voormalig CISO van de MOL Group, Jason Haward-Grau, zal industriële expertise toevoegen om de groei van het bedrijf op het gebied van bedrijfscybersecurity te stimuleren

HOUSTON--()--PAS Inc., de vooraanstaande oplossingenleverancier van procesveiligheid, cybersecurity en eigendombetrouwbaarheid voor de energie-, de elektriciteits- en de procesindustrie maakt de uitbreiding van het directieteam met Jason Haward-Grau als chief information security officer (CISO) bekend. Jason is een zeer ervaren technologieleider met meer dan 22 jaar ervaring op het gebied van cybersecurity en advies binnen zowel operationele als informatietechnologie. Voorafgaand aan zijn dienstverband bij PAS was Jason CISO bij de MOL Group, een geïntegreerd olie- en gasbedrijf met activiteiten in meer dan 30 landen, waar hij eigenaar en ontwikkelaar was van de cybersecuritystrategie van het bedrijf. De uitbreiding van het team met Jason zal de sterke landelijke en internationale groei van PAS ondersteunen.

“PAS levert technologie die de nexus vormt van het industriële Internet der Dingen, de analytica en het bedrijfscybersecuritycontrolesysteem,” aldus Jason Haward-Grau. “Zij bieden inzicht in de complexe configuratiegegevens die besloten zitten in de veelheid van eigendomcontrolesystemen die voornamelijk verantwoordelijk zijn voor productie en veiligheid in een bedrijfsfaciliteit. Deze gegevens en de bekwaamheid om ongeautoriseerde verandering te bewaken helpt bedrijven een categorie eindpunten te beveiligen op een manier die geen andere leverancier momenteel kan bieden. Naast hun unieke technologie-aanbod maakte de groeiende voetafdruk van cybersecurityklanten, hun geschiedenis van innovatie en het ervaren managementteam van PAS de beslissing om bij PAS in dienst te treden gemakkelijk.”

Jason heeft een bewezen staat van dienst zowel in het leiden van de cybersecuritystrategie en -uitvoering als het bouwen van beveiligingsorganisaties voor ondernemingen die voldoen aan het huidige bedreigingslandschap. Naast deze functie van CISO bij de MOL Group, heeft Jason informatietechnologie- (IT-) leiderschapsfuncties bij zowel Burberry als Vodafone, waar hij Global Head was van Cyber Security Operations & Program Delivery. Voorheen was Jason Senior Advisor bij KPMG met de focus op IT en cybersecurity binnen de sectoren financiële dienstverlening, petrochemie en telecommunicatie. Jason had andere IT-leiderschapsfuncties bij GlaxoSmithKline, Diageo, Impact Plus en de Royal Bank of Scotland.

“Wij zijn erg blij dat we Jason bij ons managementteam hebben,” aldus Eddie Habibi, oprichter en CEO van PAS. “Jason is een ervaren leider die de uitdagingen waar CISO's in proces- en elektriciteitsbedrijven vandaag de dag mee te maken hebben uit de eerste hand begrijpt. Hij verschaft PAS de extra vuurkracht die het bedrijf nodig heeft om door te gaan met het opschalen van hun beveiligingsactiviteiten en om cybersecuritydiensten te ontwikkelen die onze klanten nodig hebben om hun bedrijfscontrolesystemen te versterken.”

Over PAS

PAS is een vooraanstaand leverancier van softwareoplossingen voor procesveiligheid, cybersecurity en eigendombetrouwbaarheid voor de energie-, de proces en de elektriciteitsindustrie wereldwijd. Tot de oplossingen van PAS behoren onder meer bedrijfscontrolesysteemcybersecurity, automatiseringseigendommanagement, IPL-verzekering, alarmmanagement, hoogwaardige HMI™, grensbeheer- en optimalisatie van de regelcircuitprestatie. Oplossingen van PAS zijn in meer dan 1100 faciliteiten, wereldwijd in meer dan 70 landen geïnstalleerd. Ga voor meer informatie naar www.pas.com. Leg contact met PAS op Twitter @PASGlobal of LinkedIn.

Merritt Group
Julia McGavran, 703-390-1512