Ascom i Nord-Amerika passerer enda en milepæl med ny ordre på avansert kommunikasjonsløsning til sykehus

Nok en stor ordre vitner om interessen for Ascoms løsninger innen det økende markedet i helsesektoren.

GOTEBORG, SVERIGE--()--Ascom, som er en ledende leverandør av IKT-løsninger til helsesektoren, har inngått en stor kontrakt med levering av en helhetlig kommunikasjonsløsning til flere akuttsykehus. Verdien er på over én million USD. Ordren er et resultat av mer enn ett års partnersamarbeid, og erstatter løsningen til opprinnelig leverandør. Grunnlaget er en fornuftig strategi, gode kundereferanser, god relasjonsbygging og løsningsfokus.

Installasjonen er en kombinasjon av et avansert pasientsignalsystem, mobilitet og mellomvaren Ascom Unite. De mobile enhetene som inngår er Ascom Myco™ smarttelefon og Ascom i-62 WiFi telefoner. Ascom Myco er den første spesialbygde smartenheten for helsesektoren. Den sørger for rett informasjon til rett pleier og bidrar til å styrke pleie og pasientsikkerhet.

Løsningen er laget for å optimalisere arbeidsflyt og sikre at kritiske alarmer og anrop prioriteres riktig, samtidig som pasientinformasjon beskyttes. Løsningen omfatter nærmere 250 avanserte pasientsignalpaneler, samt EPJ-integrasjon og kompatibilitet med NCS og Philips pasientmonitorering. Ettersom kunden driver virksomhet på mange steder, gir det store muligheter for mersalg og vekst for Ascom.

«Passeringen av denne milepælen er spesielt viktig for virksomheten i Nord-Amerika fordi dette er en komplett løsning», sier Tim Whelehan, direktør i Ascom Nord-Amerika. «Med økt salgsfremdrift, er vi i stand til å utnytte relasjonene i det voksende nettverket av samarbeidspartnere og verdifulle forhandlere over hele regionen. Det gjør at utbredelsen av våre løsninger øker og styrker vår posisjon i helsesektoren. Sykehusene vil gjerne ha én leverandør, og Ascom er den eneste produsenten som tilbyr komplette, integrerte løsninger med pasientsignal, meldingshåndtering og trådløs kommunikasjon.»

Om Ascom

Ascom er en global løsningsleverandør med fokus på IKT og mobile arbeidsflytløsninger til helsesektoren. Ascoms visjon er å redusere informasjonsbrister for å skape best mulig beslutningsgrunnlag, uavhengig av tid og sted. Ascom leverer virksomhetskritiske sanntidsløsninger for mobile, ad hoc- og tidskritiske miljøer. Selskapets unike produkt- og løsningsportefølje og programvarearkitektur gjør det mulig å integrere mobile enheter, og skape løsninger som gir smidig, effektiv arbeidsflyt i helsesektoren, industrien, og innen sikkerhet og detaljhandel.

Ascoms hovedkvarter ligger i Baar i Sveits. Selskapet har datterselskaper i 15 land og ca. 1300 medarbeidere på verdensbasis. Ascoms (ASCN) er notert på SIX Swiss Exchange i Zürich. Les mer på www.ascom.no.

Ascom Wireless Solutions
Kontakt:
Chris Talbot, Vice President, Marketing & Business Development, Ascom North America,
telefon: +1-919-234-2465
E-post: chris.talbot@ascom.com