RigNet en MODEC akkoord over satellietconnectiviteit van O3b van glasvezelkwaliteit voor buitengaatse FPSO-vloot in Brazilië

ST. HELIER, Jersey--()--O3b Networks, technologiebedrijf RigNet en offshore-dienstverlener MODEC kondigen met trots aan dat ze akkoord zijn over de levering van internetverbindingen met weinig vertraging en grote doorvoer voor MODECs drijvende productie-, opslag-en verladingsplatforms (FPSO-schepen) voor de kust van Brazilië.

FPSO’s zijn voor veel olie en gas producerende gebieden de primaire productiemethode. Een FPSO is een drijvend productiesysteem dat vloeistoffen uit een onderzees reservoir haalt en deze vervolgens aan dek scheidt in ruwe olie, aardgas, water en onzuiverheden. Ruwe olie wordt vervolgens vanuit opslagtanken van het vaartuig overgeladen op shuttletankers. Vervolgens wordt de olie verkocht of verder geraffineerd.

O3b Networks
Jason Wauer