Virgin Cruises vaart nieuwe koers onder de naam “Virgin Voyages”

Sir Richard Bransons cruiseonderneming maakt nieuwe naam en logo, een ondertekend scheepsbouwcontract en een unieke samenwerking voor schone energie bekend

Sir Richard Branson and President & CEO Tom McAlpin unveil Virgin Voyages as the new identity for the company’s cruise line. (Photo: Business Wire)

MIAMI--()--Virgin Group-oprichter Sir Richard Branson onthulde vandaag Virgin Voyages als de inspirerende nieuwe identiteit van de cruiseonderneming van het bedrijf. Samen met President en CEO Tom McAlpin maakte hij de naam bekend, meldde hij dat Virgin Voyages officieel een bouwcontract overeengekomen is voor drie schepen bij de gerenommeerde Italiaanse scheepsbouwer Fincantieri en dat het bedrijf de eerste cruiseonderneming zal zijn die het systeem voor schone energie Climeon Ocean aanneemt.

Het onthullende evenement vond plaats in het Faena Hotel Miami Beach en bevatte een indrukwekkende theatervoorstelling, waarin Sir Richard tevoorschijn kwam met twee artiesten die dansten op dekstoelen voor een publiek van internationale nieuwsmedia, politici uit Miami en zakelijke leiders.

Sir Richard sprak de toewijding van Virgin Voyages uit voor het voorgoed veranderen van de cruise-industrie. “Duizenden toekomstige zeilers en reisprofessionals deelden hun gedachten met ons en gaven ons de opdracht om voor de meest onweerstaanbare vakantie op zee te zorgen waarbij alleen al onze naam hen duizelig van verwachting zou maken,” zei Sir Richard. “Ik ben verheugd om bekend te kunnen maken dat we nu Virgin Voyages zijn, en hoewel er nog veel werk voor ons ligt met de bouw van onze drie schepen, kunnen we niet wachten tot we u welkom mogen heten aan boord van het schip van de toekomst.”

Virgin Voyages, ondersteund door de leidende investeerders Bain Capital Private Equity en Virgin Group, verwacht dat het financieringspakket van meerdere miljarden dollar voor de aankoop van de drie schepen zeer binnenkort rond zal zijn. De leidende kredietverstrekkers zullen Cassa depositi e prestiti (Cdp) en UniCredit zijn en de lening zal volledig worden gedekt door de Italiaanse exportkredietverzekeraar SACE en ondersteund door SIMEST, beide filialen van Cdp. McAlpin beschreef een scheepsbouwplanning met het snijden van het staal in het begin van 2017, gevolgd door de plaatsing van de kiel in Genua in het vierde kwartaal van 2017.

“Onze partners van wereldklasse, zoals Bain Capital Private Equity, Virgin Group en Fincantieri en financiële grootmachten als Cdp, UniCredit, SACE en SIMEST zijn garanties voor de sterke ondersteuning van Virgin Voyages en de toewijding voor het ontwikkelen van een geweldig product. Dit is veel meer dan een nieuwe cruise of vakantie, dit is een transformerende ervaring met een echte ‘Virgin-stijl’ van avontuur,” zei McAlpin.

Virgin Voyages is de eerste grote cruiseonderneming die samenwerkt met Climeon, een wereldwijd befaamde innovator op het gebied van schone energie. Virgin zal op alle drie de schepen Climeon Ocean installeren, een systeem dat laagwaardige energie in schone elektriciteit zal transformeren. De invloed die dit zal hebben op het milieu wordt geschat op 5.400 ton koolstofdioxide per jaar per schip, een hoeveelheid waar 180.000 bomen 30 jaar over zouden doen om te absorberen.

“Het warmtekrachtsysteem van Climeon is een doorbraak voor het milieu en de samenwerking met Virgin is van doorslaggevend belang voor ons. We zijn verheugd dat Sir Richard Branson en Virgin met hun focus op duurzaamheid besloten hebben om een pionier van deze technologie te worden. Het transformeren van warm water in energie zal in de toekomst een grote bron van energieproductie zijn,” zei Thomas Öström, oprichter en CEO van Climeon.

Het eerste schip van Virgin Voyages zal in 2020 in Miami aanmeren met meer dan 2.700 zeilers en 1.150 enthousiaste bemanningsleden. Voor het eerste schip biedt Virgin Voyages een aantal Caraïbische reisschema's aan naar havens met unieke en uiterst sociale ervaringen. Toekomstige zeilers kunnen meer te weten komen over Virgin Voyages door www.virginvoyages.com te bezoeken of @virginvoyages te volgen op Instagram, Snapchat en Twitter of, uiteraard, op Facebook.

Voor Virgin Voyages
rbb Communications