Takeda presenteert gewaagde, nieuwe strategie voor beschikbaarheid medicijnen

OSAKA, Japan--()--Takeda Pharmaceutical Company Limited (TOKYO:4502) heeft vandaag de lancering van een gewaagde, nieuwe strategie gelanceerd voor toegankelijkheid van medicijnen. De strategie is gericht op een grotere beschikbaarheid van Takeda’s innovatieve en mogelijk levensreddende medicijnen voor patiënten met de grootste onvervulde medische behoeften. Decennialang gaf het bedrijf in verschillende delen van de wereld de producten, financiering en toegang tot medicijnen, naargelang de regionale behoeften. De nieuwe strategie bouwt daarop voort door te focussen op gebieden en therapeutische velden met de grootste onvervulde behoeften.

Deze veelomvattende aanpak is gericht op landen met een zorgstelsel in ontwikkeling, zoals Latijns-Amerika, Zuidoost-Azië en Afrika. Daarbij is een duurzame aanpak nodig om obstakels voor beschikbaarheid van medicijnen weg te nemen, om zo de levens van patiënten betekenisvol te veranderen. Van de 38 miljoen mensen die jaarlijks overlijden aan niet-overdraagbare ziektes vindt driekwart – oftewel 28 miljoen overlijdensgevallen – plaats in landen met lage of middelhoge lonen.

Media Contacts:
Takeda Pharmaceutical Company Limited