Fluor-consortium aangewezen als voorkeursbieder voor publiek-privaat samenwerkingsproject A27/A1 in Nederland

IRVING, Texas en AMSTERDAM--()--Fluor Corporation (NYSE:FLR) heeft vandaag bekendgemaakt dat ze deel uitmaakt van het 3Angle-consortium, een special purpose company dat door de Nederlandse overheid is uitgekozen als voorkeursbieder voor het publiek-private samenwerkingsproject (public private partnership, PPP) A27/A1 in Nederland.

De Nederlandse Rijkswaterstaat heeft het 3Angle-consortium, bestaande uit Fluor, Heijmans Capital en 3i Infrastructure, aangewezen voor het ontwerp, de aanleg, het beheer, het onderhoud en de financiering van bestaande en nieuwe infrastructuur van de snelweg A27 tussen Utrecht en Hilversum en de A1 tussen Utrecht en Bunschoten-Spakenburg. Het project heeft een totale waarde van circa € 220 miljoen en omvat een beheers- en onderhoudsperiode van 25 jaar.

“Fluor heeft 15 jaar ervaring in het werken aan grote PPP-infrastructuurprojecten in Nederland en we willen deze deskundigheid graag inzetten voor een geslaagde oplevering van dit belangrijke vernieuwingsproject”, aldus Hans Dekker, president van de divisie Infrastructuur van Fluor.

Het A27-project verbetert de veiligheid en verkeersdoorstroming door de snelweg te verbreden van twee naar drie rijstroken en de snelweg A1 van twee naar vier rijstroken. Het project vermindert ook files en verbetert de levenskwaliteit van omwonenden. Volgens de planning moet de aanleg in 2019 voltooid zijn.

Fluor, Heijmans Capital en 3i Infrastructure worden de exclusieve aandeelhouders van 3Angle, elk met een gelijk aandeel van 33,3 procent. Fluor en Heijmans nemen tevens deel aan de ontwerp-, inkoop-, aanleg- (Engineering, Procurement, and Construction Management, EPCM) en exploitatiefase, ook met gelijke aandelen.

De streefdatum voor het financieel besluit is oktober 2016.

Over Fluor

Fluor Corporation (NYSE:FLR) is een wereldwijd actief bedrijf voor technische ontwikkeling, inkoop, fabricage, bouw en onderhoud dat in zes werelddelen kapitaalefficiënte installaties voor zijn cliënten ontwerpt, bouwt en onderhoudt. Al meer dan een eeuw bedient Fluor haar klanten door het leveren van innovatieve en geïntegreerde oplossingen overal ter wereld. Het hoofdkantoor van Fluor is gevestigd in Irving (Texas), en het bedrijf staat nummer 155 op de FORTUNE 500-lijst, met een omzet van US$ 18,1 miljard in 2015 en ruim 60.000 medewerkers verspreid over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.fluor.com of volg ons op Twitter @FluorCorp.

Over Heijmans

Heijmans is een beursgenoteerd bedrijf dat activiteiten op het gebied van projectontwikkeling, woningbouw, andere bouw en infrastructuur in de werkgebieden wonen, werken en verbinden met elkaar combineert. Heijmans is actief in Nederland, België en Duitsland en levert als technologiepartner expertise en concepten op verschillende markten. Onze constante focus op kwaliteitsverbetering, innovatie en geïntegreerde oplossingen stelt ons in staat om toegevoegde waarde te genereren voor onze klanten. Heijmans realiseert projecten voor particuliere consumenten, ondernemingen en publieke organen. Met ruim 6500 medewerkers en inkomsten van bijna € 2,0 miljard in 2015 bouwen wij aan de ruimtelijke contouren van de toekomst. Meer informatie vindt u op www.heijmans.nl.

Over 3i Infrastructure

3i Infrastructure is een in Jersey gevestigde beleggingsmaatschappij met vast kapitaal, genoteerd aan de Beurs van Londen en gereguleerd door de Jersey Financial Services Commission. Het bedrijf is een langetermijninvesteerder in infrastructuurbedrijven en -voorzieningen. De commerciële focus van het bedrijf ligt op economische infrastructuur en greenfield-projecten in ontwikkelde economieën, voornamelijk in Europa, door investering in werkmaatschappijen en projecten die langetermijnopbrengsten en kapitaalgroei opleveren.

3i Investments plc, een 100% dochteronderneming van 3i Group plc, is geautoriseerd en gereguleerd in het VK door de Financial Conduct Authority en treedt op als Investment Adviser voor 3i Infrastructure plc.

Fluor Corporation
Mediarelaties wereldwijd: