SMIC verwerft LFoundry en zet voet aan grond in markt voor auto-elektronica

AVEZZANO, Italië & SHANGHAI--()--Semiconductor Manufacturing International Corporation (“SMIC”; NYSE: SMI; SEHK: 981) een toonaangevende fabrikant van halfgeleiders en de grootste en meest geavanceerde gieterij van het Chinese vasteland, maakt samen met LFoundry Europe GmbH (LFE) en Marsica Innovation S.p.A. (“MI”) bekend dat het op 24 juni 2016 een overeenkomst heeft getekend over de aankoop van een belang van 70 procent in LFoundry, voor 49 miljoen euro. LFoundry is een wafergieterij voor geïntegreerde circuits (IC’s) van LFE en MI met hoofdkantoor in Italië. Na de aankoop van het belang bezitten SMIC, LFE en MI respectievelijk 70, 15 en 15 procent van het bedrijf. Zowel SMIC als LFoundry profiteren van deze overname, vanwege schaalvergroting, sterkere algehelde technologieportefeuilles en grotere kansen op de markt voor beide partijen in nieuwe segmenten. De transactie is tevens de eerste succesvolle overname van buitenlandse fabrikant een Chinese IC-fabriek.

LFoundry Media Contact:
Gianluca Togna, Mobile: +0039 3491931601