Michael Kors kondigt nieuw lifestyle-samenwerkingsverband met McLaren-Honda aan

LONDEN--()--Michael Kors (NYSE:KORS), een internationaal lifestylemerk uit het luxe segment, kondigt met veel genoegen een nieuw samenwerkingsverband aan met McLaren-Honda. Hiermee wordt het bedrijf de officiële lifestylepartner van het wereldkampioenschapsteam in de Formule 1. Zowel bij McLaren-Honda als bij Michael Kors ligt de focus op design en snelheid. Het samenwerkingsverband versterkt en verbreedt de belichaming van een snelle jet-set lifestyle door beide bedrijven.

“Michael Kors en McLaren-Honda zijn pioniers op hun respectieve terreinen, en we zijn ervan overtuigd dat McLaren-Honda de juiste partner is voor onze toetreding tot de Formule 1-racewereld,” aldus John D. Idol, Chairman en Chief Executive Officer van Michael Kors. “Dit is een belangrijk moment voor ons, met name met het oog op onze voortdurende groei als lifestylemerk voor mannen.”

Het Formule 1-publiek is nieuw voor Michael Kors en dit biedt een uitstekende gelegenheid om de Europese consument vertrouwd te maken met alle facetten van de wereld van Michael Kors. Daarnaast vormen de legendarische naam McLaren-Honda en zijn vermaarde Formule 1-coureurs een uitstekende representatie van de Michael Kors-man—gedistingeerd, internationaal en succesvol, die leven in een hoog tempo weet te waarderen.

“Het is met veel genoegen dat we een gloednieuw samenwerkingsverband aankondigen tussen McLaren- Honda en Michael Kors, de wereldberoemde, vele malen bekroonde ontwerper van luxe accessoires en confectiemode,” aldus Ron Dennis, Executive Chairman en CEO van de McLaren Group.

Hij vervolgt: “Net als McLaren, dat in de afgelopen 50 jaar overal ter wereld heeft deelgenomen aan Formule 1-races, is Michael Kors een echt internationaal bedrijf, dat stijlvolle en succesvolle winkels exploiteert in enkele van de meest prestigieuze steden ter wereld, zoals New York, Beverly Hills, Chicago, Londen, Milaan, Parijs, München, Istanboel, Dubai, Seoul, Tokio en Hongkong.

“Bovendien ben ik ervan overtuigd dat McLaren en Michael Kors allebei een dynamische en avontuurlijke bedrijfscultuur hebben, en allebei zijn toegewijd tot een compromisloos streven naar perfectie. Daarom ben ik ervan overtuigd dat de twee merken uitstekende partners voor elkaar zijn in een duurzaam samenwerkingsverband. Dat de merken zo goed bij elkaar passen is uiterst belangrijk voor ons allebei. Beide bedrijven hebben de reputatie opgebouwd de beste te zijn op hun gebied, en nu we samen onze weg vervolgen, zal dat ons nog sterker maken.”

Als officiële lifestylepartner van het bedrijf zal de merknaam Michael Kors een prominente plaats krijgen op de overalls van de coureurs en op de McLaren-Honda MP4-31-bolide.

Ter gelegenheid van de lancering van het samenwerkingsverband heeft Michael Kors een limited-edition lederen herenjack gemaakt. De 50 speciaal geproduceerde zwarte lederen jacks worden exclusief verkocht op de herenafdeling van de nieuwe Michael Kors flagship store in Londen, zolang de voorraad strekt. De jacks zijn voorzien van zowel het Michael Kors-logo als het McLaren-logo, en een limited-edition badge met het unieke productienummer van elk exemplaar.

“Dit samenwerkingsverband draait om het samengaan van stijl en snelheid, beide onlosmakelijk verbonden aan het dna van zowel Michael Kors als McLaren-Honda,” aldus Michael Kors. “Onze beide merken worden gekenmerkt door energie, distinctie en vertrouwen, en we wilden een limited-edition kledingstuk creëren dat dit alles weerspiegelde.”

Over Michael Kors

Michael Kors is een wereldberoemde, veelvuldig bekroonde ontwerper van luxe accessoires en confectiekleding. Het bedrijf dat zijn naam draagt, opgericht in 1981, produceert momenteel een productassortiment onder de namen Michael Kors Collection, MICHAEL Michael Kors en Michael Kors Mens, waaronder accessoires, schoeisel, horloges, sieraden, confectie, en een complete lijn van parfumerieproducten. Michael Kors-winkels, geëxploiteerd door het bedrijf zelf of door licentiepartners, zijn te vinden in enkele van de meest prestigieuze steden ter wereld, waaronder New York, Beverly Hills, Chicago, Londen, Milaan, Parijs, München, Istanboel, Dubai, Seoul, Tokio en Hongkong.

Over McLaren Technology Group

McLaren staat wereldwijd bekend als een van de meest succesvolle deelnemers aan de sport en een van de meest tot de verbeelding sprekende merken op het gebied van geavanceerde technologie.

De McLaren Technology Group is uitgegroeid en beslaat nu veel meer dan alleen de autosport. Tegenwoordig omvat de groep McLaren Applied Technologies, dat elektronische systemen levert aan deelnemers in de Formule 1, Indycar en NASCAR, en uiterst geavanceerde oplossingen creëert voor een grote verscheidenheid aan high-tech sectoren. McLaren Automotive is uitgegroeid tot een succesvol internationaal bedrijf dat de alom geprezen 12C, 650S en McLaren P1™ high-performance auto's op de markt heeft gebracht.

McLaren-Honda neemt in 2016 deel aan het FIA Wereldkampioenschap Formule 1 met een coureurskoppel dat bestaat uit tweevoudig (2005, 2006) wereldkampioen Fernando Alonso en de wereldkampioen van 2009, Jenson Button. Ze rijden in de McLaren-Honda MP4-31.

Uitspraken met betrekking tot de toekomst

Dit nieuwsbericht bevat uitspraken met betrekking tot de toekomst betreffende Michael Kors en McLaren. Verlaat u niet al te zeer op dergelijke uitspraken, aangezien hieraan diverse onzekerheden en en andere factoren zijn verbonden wat betreft de activiteiten en de zakelijke omstandigheden van de bedrijven, die allemaal moeilijk te voorspellen zijn en voor een groot deel buiten de invloedssfeer van de bedrijven liggen. Uitspraken met betrekking tot de toekomst bevatten informatie over mogelijke of verwachte resultaten van de bedrijven in de toekomst, met inbegrip van beschrijvingen van de zakelijke strategie van de bedrijven. Dergelijke uitspraken bevatten vaak woorden als “zullen”, “kunnen”, “streven”, “geloven”, “verwachten”, “anticiperen”, “intentie hebben”, “plannen”, “schatten” of vergelijkbare uitdrukkingen. De uitspraken met betrekking tot de toekomst in dit persbericht zijn gebaseerd op veronderstellingen van de bedrijven op basis van de ervaring van het management binnen de sector, alsmede interpretatie van historische trends, huidige omstandigheden, verwachte toekomstige ontwikkelingen en andere factoren die door het management in de huidige omstandigheden als passend worden beschouwd. Houd er rekening mee dat deze uitspraken geen garanties inhouden met betrekking tot prestaties of resultaten. Er zijn bekende en onbekende risico's, onzekerheden en veronderstellingen aan verbonden. Hoewel de bedrijven van mening zijn dat deze uitspraken met betrekking tot de toekomst zijn gebaseerd op redelijke veronderstellingen, dient u zich ervan bewust te zijn dat diverse factoren invloed kunnen hebben op de financiële resultaten en de resultaten van onze activiteiten, waardoor deze resultaten wezenlijk kunnen afwijken van hetgeen in deze uitspraken met betrekking tot de toekomst wordt beschreven. Deze factoren worden meer in detail besproken in de paragraaf “Risk Factors” en elders in het jaarrapport van Michael Kors op Formulier 10-K voor het fiscaal jaar eindigende op 2 april 2016 (dossiernr. 001-35368), ingediend bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission op 1 juni 2016.

MICHAEL KORS
Dinesh Kandiah, 917-214-2979