Michael Kors neemt licentiehouder Groter China over

NEW YORK--()--Michael Kors kondigt met genoegen aan dat het bedrijf behoudens eventuele aanpassingen op 31 mei 2016 de overname heeft afgerond van Michael Kors (HK) Limited, de exclusieve licentiehouder van het bedrijf in China, en bepaalde andere rechtsgebieden in Azië, voor een bedrag van USD 500 miljoen in contanten.

De overname werd goedgekeurd op aanbeveling van een speciaal comité, samengesteld uit uitsluitend onafhankelijke bestuurders belast met de evaluatie van de voorwaarden van de overname. Het speciale comité nam onafhankelijke juridische en financiële adviseurs in de arm om te helpen bij het beoordelen van en onderhandelen over de voorwaarden van de overname en de koopovereenkomst. Het bedrijf voor Groter China genereerde in het jaar dat eindigde op 31 maart 2016 een omzet USD 197 miljoen, en exploiteerde een netwerk van 91 winkels en zes winkels op reislocaties in heel China, Hongkong, Macau en Taiwan. Voor het boekjaar 2017 verwachten we dat de bedrijfsactiviteiten in Groter China ongeveer USD 200 miljoen bijdragen aan de netto-omzet in de detailhandel, de verkoop over de periode van tien maanden na het afronden van de overname. Naar verwachting heeft de overname geen invloed op de winst per aandeel op basis van GAAP, maar zorgt wel voor een groei van de winst per aandeel op een non-GAAP basis, exclusief de USD 15 miljoen voor eenmalige acquisitiekosten. De overname zorgt naar verwachting voor een groei van de winst per aandeel in het boekjaar 2018 en daarna.

"We zijn erg enthousiast over de overname van onze licentiehouder in Groter China," zegt John D. Idol, voorzitter en CEO. "Zoals u weet, hebben we de afgelopen jaren met onze licentiepartner in deze regio naarstig gewerkt om de infrastructuur op te bouwen, om de merkreputatie te vestigen, en om Michael Kors op de Chinese markt gunstig te laten ontvangen. We zijn van mening dat ons merk op dit moment een grote impuls in Groter China geniet, en dus is dit de ideale tijd om deze regio te integreren in ons bedrijf en te profiteren van het enorme groeipotentieel in deze regio."

GEBRUIK VAN NON-GAAP FINANCIËLE MATEN

Dit persbericht bevat non-GAAP financiële informatie met betrekking tot bepaalde eenmalige kosten in verband met de overname van de licentiehouder in Groter China. Het bedrijf gebruikt non-GAAP financiële maten onder andere om zijn bedrijfsprestaties te evalueren en om de wijze waarop het bedrijf zijn bedrijfsactiviteiten uitvoert en beschouwt weer te geven. Het bedrijf gaat ervan uit dat door het uitsluiten van eenmalige kosten zijn beheer en beleggers gemakkelijker de prestatie van het bedrijf gebaseerd op zijn lopend activiteiten kunnen vergelijken. Hoewel het bedrijf de non-GAAP maten ziet als nuttige aanvullende maten voor het analyseren van de resultaten zijn ze niet bedoeld om bedragen zoals gepresenteerd in zijn geconsolideerde jaarrekeningen opgesteld in overeenstemming met de Amerikaanse GAAP te vervangen, noch als substituut ervoor te dienen, en ze kunnen afwijken van de non-GAAP maten zoals gepresenteerd door andere bedrijven.

OVER MICHAEL KORS

Michael Kors is een wereld-beroemde, bekroonde ontwerper van luxe accessoires en ready-to-wear kleding. Het naar hem genoemde bedrijf dat werd opgericht 1981 produceert momenteel een aantal producten onder de namen Michael Kors Collection, MICHAEL Michael Kors, en Michael Kors Mens, zoals accessoires, schoenen, horloges, sieraden, ready-to-wear en een volledige lijn parfums. De winkels van Michael Kors worden direct of door licentiepartners geëxploiteerd in de meeste prestigieuze steden ter wereld, waaronder New York, Beverly Hills, Chicago, Londen, Milaan, Parijs, München, Istanboel, Dubai, Seoul, Tokio en Hongkong.

OP DE TOEKOMST GERICHTE VERKLARINGEN

Dit persbericht bevat op de toekomst gerichte verklaringen. U dient niet te veel belang te hechten aan dergelijke verklaringen omdat ze onderhevig zijn aan talloze onzekerheden en factoren met betrekking op de bedrijfsactiviteiten en het ondernemingsklimaat van het bedrijf die allemaal moeilijk zijn te voorspellen en die het bedrijf voor een groot deel niet in de hand heeft. Op de toekomst gerichte verklaringen bevatten informatie over de mogelijke of veronderstelde toekomstige bedrijfsresultaten, waaronder beschrijvingen van de bedrijfsstrategie. Deze verklaringen bevatten vaak woorden als "kunnen," "zullen", "moeten", "geloven", "verwachten", "zoeken", "plannen", "schatten" of soortgelijke bewoordingen. Op de toekomst gerichte in dit persbericht zijn gebaseerd op veronderstellingen die het bedrijf heeft gemaakt in het licht van ervaring in de bedrijfstak en zijn perceptie van historische trends, de huidige omstandigheden, de verwachte toekomstige ontwikkelingen en andere factoren waarvan het bedrijf denkt dat ze onder de omstandigheden geschikt zijn. U moet begrijpen dat deze verklaringen geen garanties vormen voor de prestaties of resultaten. Ze gaan gepaard met bekende en onbekende risico's, onzekerheden en aannames. Hoewel het bedrijf van mening is dat dergelijke toekomstgerichte uitspraken zijn gebaseerd op redelijke aannames moet u zich ervan bewust zijn dat een groot aantal factoren de werkelijke financiële resultaten of de bedrijfsresultaten kunnen beïnvloeden waardoor de werkelijke resultaten aanzien kunnen afwijken van die zoals vermeld in deze toekomstgerichte verklaringen. Deze factoren worden uitvoeriger besproken in de paragraaf "Risicofactoren" en elders in het jaarverslag van het bedrijf op formulier 10-K voor het boekjaar afgesloten op maart 28 2015 (bestandnr. 001-35368), en ingediend bij de SEC op 27 mei 2015.

Voor beleggers:
Michael Kors Holdings Limited