MyHeritage lanseeraa maailmanlaajuisen hyväntekeväisyysaloitteen kaukaisten heimojen perhehistorian dokumentoimiseksi.

Tribal Quest ryhmän jäsenet vierailevat alkuperäiskansojen ryhmien luona sukupuiden luomiseksi ja sukujen tarinoiden tallentamiseksi verkkoon, säilyttäen ne tuleville sukupolville

Loading media player...

MyHeritage lanseeraa maailmanlaajuisen hyväntekeväisyyysaloitteen kaukaisten heimojen perhehistorian dokumentoimiseksi. (Video: Business Wire)

TEL AVIV, Israel & WINDHOEK, Namibia & PORT MORESBY, Papua New Guinea--()--MyHeritage, nopeimmin kasvava löytämisen, säilyttämisen ja sukuhistorian jakamisen palvelu, julkisti tänään uuden aloitteen — Tribal Quest — sukuhistorian tallentamiseksi yhteisöille joilta puuttuu pääsy moderneihin tekniikoihin.

MyHeritage on saanut päätökseen kaksi ensimmäistä Tribal Quest -tutkimusmatkansa Namibiaan ja Papua Uusi-Guineaan, tavaten vanhimpia ja perheitä Namibian Himba kansasta ja eri heimoryhmiä Papua Uusi-Guineassa. MyHeritagen ryhmä vietti kolme viikkoa kussakin kohteessa yhteistyössä paikallisten oppaiden kanssa, haastatellen satoja yhteisön jäseniä, ottaen tuhansia perhekuvia, keräten tietoa hautausmailta ja osallistuen paikallisten yhteisöiden tapahtumiin ja rituaaleihin. Ryhmät käsittelivät kaiken keräämänsä tiedon, ristiinvertaili, merkitsi ja järjesteli keräämänsä sukuhistoriatiedon. Tämä tieto on nyt tallennettuna MyHeritagen online palveluun, säilyttäen heimojen kulttuurillisen perinnön ja omakohtaiset tiedot ikuisesti.

Syvällä maaseudulla Namibiassa yhdessä Kunene alueen kylässä, Tribal Quest ryhmän jäsenet tapasivat Mbunguhan, kylänvanhimman, joka kertoi suvun tarinoita, jotka ulottuivat useiden sukupolvien taakse. Mbunguhan vanhemmat kertoivat hänen syntyneen erityisen voimakkaan kuivan kauden aikana, joka merkitsi kovia aikoja perheelle. Nyt hän on huolestunut uusista toistuvista kuivista kausista ja sitä seuraavasta taloudellisesti epävakaudesta, joka sillä tulee olemaan hänen yhteisölleen. Perinteinen Himbojen elämäntapa on hiipumassa ja globalisaation myötä kaupungistuminen nousussa. Mbunguha on huolissaan perimätiedon ja -tapojen häviämisestä. Mbunguha oli innokas osallistumaan projektiin saadakseen sukuhistoriansa tallennetuksi ja varmistaakseen ettei se katoa seuraavilta kylän sukupolvilta. Mbunguhan — ja muiden hänen heimonsa — sukupuut on nyt säilytetty verkkoon MyHeritageen.

Lisää tutkimusmatkoja kaukaisiin kohteisiin ollaan suunnittelemassa.

"Läpi monien kulttuurien kirjon ja tapojen meillä kaikilla on yhteistä suvussa; me kaikki opimme esivanhemmiltamme ja kunnioitamme heitä" sanoi Golan Levi, käyttäjäkokemuksen asiantuntija MyHeritagella ja Tribal Quest projektin perustaja. "Tämä projekti pyrkii mahdollistamaan kaikkien maailmassa — riippumatta miten tai missä he elävät — säilyttämään esivanhempiensa perinnön ikuisesti jälkipolviensa, ja meidän jälkipolviemme hyödyksi.”

“Olemme etuoikeutetusti maailmanlaajuinen valinta miljoonille sukuhistorian tutkimisesta ja säilyttämisestä kiinnoistuneille ihmisille,” sanoi Gilad Japhet, MyHeritagen perustaja ja toimitusjohtaja. “Rakastamme työmme yhdistämistä vapaaehtoisprojekteihin, käyttäen teknologiaamme ja innostunutta henkilökuntaamme tuodaksemme sukututkimuksen hyödyt useammalle ihmiselle. Tribal Questin avulla säilytämme monipuolisen vaarassa olevan kulttuurihistorian, ainutlaatuisesti perhe- ja yksilötasolla. Jos me emme tee tätä, kukaan muukaan ei sitä tee ja siksi meidän on se tehtävä.."

Namibian retkeä esitellään osoitteessa www.tribalquest.org. Namibia retki on nähtävissä osoitteessa www.tribalquest.org; Papua New Guinean retken materiaali lisätään pian. Käy sivustolla tutustuaksesi paremmin projektiin, katsoaksesi valokuvat ja lukeaksesi tarinat Himba kansasta ja osallistuaksesi. Katso Tribal Quest esittelyvideo.

MyHeritagesta

MyHeritage on nopeimmin kasvava palvelu sukuhistorian löytämiseen, tallentamiseen, säilyttämiseen ja jakamiseen. MyHeritage muuntaa teknologisena johtajana perhehistorian aktiviteetiksi joka on saatavilla ja palkitsee heti. Sen maailmanlaajuinen käyttäjäyhteisö nauttii pääsystä mittavaan historiallisten tallenteiden kirjastoon, kansainvälisesti laajimpaan sukupuukokoelmaan, ja perustavanlaatuisiin etsi ja yhdistä teknologioihin. Miljoonien perheiden luottamana, MyHeritage tarjoaa helpon tavan jaakaa perheiden kertomuksia, menneitä ja nykyisiä, ja vaalia niitä tulevilel sukupolville. MyHeritage on saatavilla 42 kielellä. www.myheritage.com

MyHeritage
Aaron Godfrey