ERYTECH geeft update en presenteert eerstekwartaalcijfers 2016

LYON, Frankrijk--()--ERYTECH, het Franse biofarmaceutische bedrijf dat innovatieve behandelingen van acute leukemie en andere kankersoorten door middel van ‘uithongering’ van tumoren ontwikkelt, heeft vandaag een bedrijfsupdate gegeven en zijn financiële resultaten van het eerste kwartaal, dat eindigde op 31 maart 2016, gerapporteerd.

Actuele hoofdpunten:

• De aanvraag voor een marktvergunning voor GRASPA voor de behandeling van teruggekeerde of hardnekkige acute lymfoblastische leukemie, die in september 2015 is ingediend, wordt momenteel behandeld door het Comité voor geneesmiddelen voor menselijk gebruik (CHMP) van het Europees Geneesmiddelenbureau. ERYTECH ontving in januari 2016 een lijst met 120 uitstaande vragen van het CHMP. Het bedrijf heeft drie maanden extra te tijd gekregen om deze vragen te beantwoorden. ERYTECH verwacht klaar te zijn voor een uitspraak van het CHMP over de kans op goedkeuring van GRASPA in het najaar van 2016 of begin 2017
  • Het aanvankelijke wervingsdoel van 90 patiënten voor het onderzoek naar alvleesklierkanker is behaald. ERYTECH heeft ervoor gekozen meer patiënten te werven, zodat de statistische zeggingskracht van het onderzoek groter is, en een betere beoordeling van subgroepen mogelijk is. De werving loopt op schema voor rapportage van primaire gegevens tegen het einde van 2016
  • Tot op heden is meer dan 90 procent van de beoogde deelnemersgroep aan een tweedefaseonderzoek naar acute myeloïde leukemie gevuld. De werving loopt op schema voor de rapportage van primaire data midden-2017.
  • ERYTECH ontving een Notice of Allowance van het Amerikaanse octrooibureau (U.S. Patent and Trademark Office, USPTO) voor een patent dat het gebruik van het technologieplatform ERYCAPS bij de ontwikkeling van immunotherapieën tegen kanker dekt.
  • Resultaten van twee preklinische onderzoeken zijn gepresenteerd op jaarlijkse bijeenkomst van de American Association for Cancer Research (AACR). De eerste posterpresentatie ging over ERY-ADI, een van de nieuwe kandidaatproducten voor L-arginine-deprivatie tegen kanker. De andere poster behandelde het immunotherapieplatform van het bedrijf, dat rode bloedcellen gebruikt voor de toevoer van antistoffen tegen tumoren die zijn gericht op cellen in de milt die antistoffen tonen.

ERYTECH
Gil Beyen