Wereldwijde agentschappen Team Detroit en Blue Hive rebranden als GTB

Global Team Blue Logo

DEARBORN, Mich.--()--WPP heeft vandaag de rebranding aangekondigd van Team Detroit, Blue Hive en Retail First onder één wereldwijde identiteit, nu GTB genoemd. De nieuwe naam weerspiegelt de uniforme visie, innovatieve mentaliteit en het waarlijk wereldwijde bereik van het agentschap.

GTB, een acroniem voor Global Team Blue, is actief op zes continenten en heeft 49 kantoren. GTB, dat geïntegreerd is in vrijwel elke communicatiediscipline, is WPP's grootste agentschapteam dat op het punt staat om zijn samenwerkingsvermogen naar een nieuw niveau van creativiteit en impact te tillen. Momenteel zijn er 48 WPP Global Client Teams.

“Wij opereren als één wereldwijde entiteit, dus is het zinvol om niet alleen een gemeenschappelijk doel te hebben, maar ook een naam die dat doel voor onze mensen en onze klanten weerspiegelt,” aldus Kim Brink, Chief Operating Officer van GTB. “Klanten willen meer dan ooit het beste van het beste talent dat WPP te bieden heeft. Naarmate ons bedrijfsmodel zich in de richting van nog grotere verbondenheid verplaatst, is het verenigen van die vele talenten een mission statement voor hen om grootse dingen te bereiken. GTB is in feite één groot team.”

Deze wereldwijde insteek is een van de bepalende krachten van het invloedrijke partnerschap. “Omdat we zo geïntegreerd zijn op wereldwijd niveau, zijn we in staat om mondiaal denken en mondiale strategieën en middelen te bieden,” verklaarde Brink. “Het is een enorm concurrentievoordeel.”

De transitie komt vlak na de visie van 'overtuigende verandering' van het agentschap. Brink heeft er bij de marketing- en communicatieprofessionals van GTB op aangedrongen om creatieve, technologische en zakelijke ontwikkeling te omarmen. “We zijn ontstaan als gevolg van verandering en ons vermogen om voor verandering te zorgen is de sleutel tot innoveren voor de toekomst voor onze klanten,” merkte Brink op.

Team Detroit in het bijzonder heeft geen gebrek aan ervaring als het gaat om creatieve transformatie, na opgericht te zijn in 2007 na de fusie van de volgende bureaus in Detroit: J. Walter Thompson, Ogilvy, Mindshare, Y&R en Wunderman. Het bureau heeft zich in gelijke tred ontwikkeld met de inspanningen voor stadsvernieuwing van de stad Detroit waar het nodige over gepubliceerd is en heeft zijn bijdrage geleverd voor de groei van kleine bedrijven via pro bono werk en hulpverlening aan de gemeenschap.

Naast de nadruk te leggen op de wereldwijde mogelijkheden en de verbonden ethos, is de referentie 'blue' ook een eerbetoon aan de belangrijkste klant van GTB, Ford Motor Company, evenals aan grensverleggende ideeën waarbij de hemel de limiet is. Andere belangrijke klanten, waaronder Purina, Johnson Controls, werden aangetrokken door het in collaboratief opzicht efficiënte bedrijfsmodel.

In andere wereldwijde markten zullen de samengestelde agentschapteams, die de merknaam Blue Hive hebben gekregen, ook de GTB-identiteit aannemen. Hudson Rouge, het bureau voor Ford's luxe merk Lincoln, zal zijn naam behouden.

Hoewel deze aankondiging voor sommigen als een verrassing kan komen, was de naamsverandering nauwelijks een ondoordachte onderneming. “Het kostte tijd en talloze overlegrondes om de perfecte identiteit te vinden,” sprak Global Chief Content Officer Toby Barlow. “We hadden een naam nodig die ons merk nauwkeurig zou vertegenwoordigen en resoneren met al onze markten.” Naast de nieuwe naam werden een nieuw logo en vernieuwde website gemaakt voor wereldwijde acceptatie gedurende een overgangsperiode in 2016.

Over GTB

GTB, met hoofdkantoor gevestigd in Dearborn, Michigan en opgericht in 2007, is een toonaangevend reclame- en communicatiebureau. Voorheen bekend als Team Detroit, Blue Hive en Retail First, verenigde het agentschap zich in mei 2016 onder de naam GTB. GTB is een WPP-bedrijf en heeft 49 kantoren wereldwijd verspreid over 6 continenten. Klanten zijn onder meer Ford Motor Company, Johnson Controls, Ohio Art en Purina.

Ga naar www.gtb.com voor meer informatie.

Burson-Marsteller
Gary Koops, 917-225-6180