Internationale coalitie richt Stichting Petrobras Compensation Foundation op voor door Petrobras gedupeerde investeerders

ROTTERDAM, Nederland--()--Stichting Petrobras Compensation Foundation (de Stichting), een in Nederland gevestigde claimorganisatie, de International Securities Associations and Foundations Management Company for Damaged Petrobras Investors Ltd, (ISAF Petrobras) en een coalitie van internationale advocatenkantoren, waaronder Lemstra Van der Korst N.V., Motley Rice, Withers LLP en Lowey Dannenberg Cohen & Hart, kondigen aan dat de Nederlandse stichting is geïncorporeerd. Daarnaast maken ze bekend dat Benk Korthals, voormalig minister van Justitie en voormalig minister van Defensie, en Dick Bouma, voormalig vennoot van Pels Rijcken Droogleever Fortuijn N.V. en expert in groepsvorderingen, zijn benoemd tot het bestuur van de Stichting.

De Stichting heeft Petrobras Brasileiro SA, bepaalde entiteiten uit de Petrobras-groep en (voormalige) topbestuurders van Petrobras aangeschreven voor een gesprek over de mogelijkheden van een schikking wegens aan vermeende fraude gerelateerde verliezen op haar aandelen en obligaties die buiten de Verenigde Staten worden verhandeld. Het gaat daarbij om aandelen en obligaties aan de BOVESPA, verscheidene Europese beurzen en gelinkte beurssystemen, zoals de LATIBEX aan de Bolsa Madrid.

Indien Petrobras et al niet binnen de in de brief aangegeven termijn reageren of niet bereid zijn tot onderhandelingen, ziet de Stichting zich genoodzaakt een rechtszaak aan te spannen voor de rechtbank in Rotterdam.

Investor Access Information
ISAF, London, UK