Bevestiging van nieuwe groei gekoppeld aan een voortdurend betere financiële structuur

• Verhoging van omzet in 2015: 13,2 miljoen euro, +29%
  • EBITDA van 9%: 1,2 miljoen euro,
  • Positief netto inkomen

MARSEILLE, Frankrijk--()--Wyplay, de leverancier voor software-oplossingen voor TV-operateurs, kondigt voor 2015 inkomsten van 13.5 miljoen euro aan, een stijging van 29% ten opzichte van 2014.

Na een jaar van tekorten in 2014 vanwege belangrijke investeringen in de ontwikkeling van Frog by Wyplay – de eerste open source-softwareoplossing voor televisie-operateurs ter wereld – registreerde Wyplay een positieve EBITDA in 2015. Dit vierde winstgevende jaar (na 2011, 2012 en 2013) is een bewijs van de veerkrachtige strategie en bedrijfsmodel van Wyplay.

In 2015 zette Wyplay de expansie in Europa voort en verdubbelde zijn model buiten Europa. De Frog-gemeenschap telt nu ruim 115 leden, waaronder leveranciers van microprocessors, STB-fabrikanten, softwarebedrijven en televisie-operateurs. Op basis van zijn meer dan 10 jaar lange ervaring, tezamen met een van de meest geavanceerde teams ter wereld, anticipeert en voldoet het bedrijf aan de behoeften van operateurs van digitale televisie door middel van de meest geavanceerde technologieën. Wyplay is in 2015 met drie nieuwe belangrijke klanten in zee gegaan: Sky Italia, Canal+ en Proximus, en het heeft zijn initiatieven voor Frog bekrachtigd met twee nieuwe aanbiedingen - Frog Turnkey en Frog for Android - gericht op de operateurs die van de sterke marktgroei in hybride oplossingen willen profiteren.

Volgens Jacques Bourgninaud, medeoprichter en CEO van Wyplay:

"2015 was een keerpunt voor Wyplay. Onze resultaten onderstrepen de technologische en strategische keuzes die wij in 2014 hebben gemaakt. Onze voortdurende inspanningen voor een grotere flexibiliteit en efficiëntie stellen ons in staat te voldoen aan de hoogste eisen van televisie-operateurs en ondanks de moeilijke PayTV-omgeving waarin wij werkzaam zijn, dringen wij steeds verder in deze markt door. In 2016 zal ons Frog Turnkey-aanbod voor onze settopbox-partners nog sneller worden ingezet en we verwachten verschillende nieuwe contracten te ondertekenen met onze nieuwe internationale klanten."

Over Wyplay

Wyplay, een onafhankelijk en internationaal erkend bedrijf, ontwikkelt open, modulaire en innovatieve oplossingen voor IPTV-, kabel-, satelliet- en etheroperateurs en zendgemachtigden wereldwijd. De technologie van Wyplay stelt operateurs in staat eenvoudig oplossingen te selecteren, configureren en implementeren uit het rijkste assortiment van voorgeconfigureerde functionaliteit die op de markt verkrijgbaar zijn voor een modulaire tv-oplossing via internet, met inbegrip van een elektronische programmagids; videorecorder; multiscreen- en multiroom-connectiviteit, een app-winkel; en nog veel meer. Met de professionele diensten van Wyplay is het mogelijk een gebruikersbeleving te creëren die exact overeenkomt met en aansluit bij de product- en marktstrategieën van operateurs en zendgemachtigden. Wyplay is momenteel strategisch partner van grote namen als SFR, Vodafone, Belgacom, Proximus, Canal+ en Sky Italia.

Om meer te weten te komen over Wyplay's settopbox-, multiscreen- en Over-The-Top-oplossingen, ga naar www.wyplay.com en https:/frogbywyplay.com/.

Wyplay PR Contact
Julie Geret, mobiel: +33 621 047 705